וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורסים צבאיים יוכרו לתואר אקדמי

14.10.2005 / 9:10

כחלק מפרוייקט עיר הבה"דים, הוחלט שבמקצועות צבאיים מקבילים לאזרחיים, ירצו אנשי אקדמיה כך שהחניכים יצברו נקודות לתואר

בצה"ל שוקדים כעת על מערך הדרכה חדש, כחלק מפרוייקט הענק של צה"ל, הקמת עיר הבה"דים בנגב, בו ירוכזו כל בסיסי ההדרכה של תומכי הלחימה לצומת הנגב, סמוך לבאר שבע. צוותי תכנון ההדרכה פנו למוסדות אקדמיים בארץ, וביקשו מהם לבחון את תכני הלימוד של הקורסים הצבאיים.

ב"מעריב" דווח כי הבדיקה העלתה שלפחות חלק מהקורסים הצבאיים תואמים באפן חלקי או יותר, דבר שיוכל לאפשר בעתיד הכרה בקורסים לצורך נקודות זכות באוניברסיטה במקצועות האזרחיים המקבילים. בין המקצועות שעל הפרק: קורס מש"קיות ת"ש הדומה מאד לחלק מהקורסים הנלמדים בבית הספר לעבודה סוציאלית, קורס חובשים החולק תכנים של בתי הספר לרפואה והתוכניות למינהל מערכות בריאות, קורס השוטרים הצבאיים והחוקרים המכיל תכנים הנלמדים בחוג לקרימינולוגיה, וקורסי משאבי אנוש מקבילים לתכנים של מינהל ציבורי ולימודי עבודה.

כתוצאה מכך, הוחלט בצה"ל לשלב את מוסדות ההשכלה הגבוהה במערך ההדרכה: התכנים יירכשו על ידי צה"ל, ומרצים מהאקדמיה יגיעו לעיר הבה"דים להרצות בפני החיילים. כך יוכלו בוגרי הקורס הצבאי ליהנות מנקודות זכות אקדמיות, במידה ויחליטו להמשיך בתחום גם בהשכלתם הגבוהה, לאחר שירותם הצבאי.

הקמת עיר הבה"דים מתוכננת להסתיים לקראת שנת 2009, וכבר בשנה הבאה צפוייה להתחיל הבנייה. התכנון נמצא כעת בשלביו הסופיים. עלות הפרוייקט הינה שני מיליארד שקל ותמומן על ידי פינוי כל הבסיסים ממחנה צריפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully