וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: פצועי הדולפינריום טופלו במכשיר מהפכני לריפוי פצעים

מוטי גל

26.6.2001 / 9:16

ה"וייסבנדס", פרי פיתוח ישראלי, משמש לסגירת פצעים מורכבים; מאפשר למתוח את העור ולכסות את הפצע הפתוח ללא צורך בהשתלת עור; הצלקת הנותרת קטנה בהשוואה לתפירה או השתלת עור

מכשיר חדש, בשם "וייסבנדס", המיועד למתיחת עור מבוקרת ולסגירת פצעים מורכבים הוכנס לשימוש לראשונה בארץ במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סורסקי. המכשיר סייע לאחרונה בטיפול בפצועי הפיגוע בדולפינריום שסבלו מחבלות ושברים פתוחים בגפיים התחתונות.

המכשיר הינו פיתוח ישראלי ייחודי של המנתח הפלסטי ד"ר ג'רי וייס, מנהל היחידה לשיחזור בית חזה במחלקה לכירורגיה פלסטית שב"איכילוב". פעולת המכשיר מבוססת על ניצול התכונות האלסטיות של העור והרקמות הרכות אשר תחת עומס מכני מבוקר מאפשר מתיחה משמעותית בזמן קצר יחסית מבלי לפגוע בזרימת הדם לרקמות. לאחרונה, אושר המכשיר ע"י מינהל התרופות האמריקאי לשיווק בארצות הברית.

ה"וייסבנדס" מיועד לסגירת פצעים באותם מקרים בהם קיימת חוסר בעור כתוצאה מחבלה, שברים פתוחים, כריתת גידולי עור או סיבוכים שלאחר ניתוח. עד כה טופלו מקרים אלו באמצעים השתלת עור, מתלים מקומיים או הרחבת רקמות תוך שימוש במותחנים מסיליקון.

מנגנון ההפעלה של ה"וויסבנדס" מבוסס על רצועה המוחדרת לעור משני צידי הפצע, בדומה לתפירה רגילה. לאחר מעבר הרצועה דרך העור, מושחל קצה הרצועה לתוך מנגנון המתיחה. אז, ננעל המכשיר עד למתיחת העור במידה הרצויה. מנגנון המתיחה מופעל בהתאם לצורך במשך פרקי זמן שונים עד אשר שולי הפצע מתקרבים האחד לשני.

לדברי המפתח, ד"ר ג'רי וייס, למכשיר יתרונות רבים על פני מוצרים מתחרים. "השימוש בוייסבנדס מאפשר למתוח את העור ולכסות את הפצע הפתוח ללא צורך בהשתלת עור" מסביר וייס, "הצלקת שנשארת קטנה יחסית ואסתטית יותר מאשר בטכניקות אחרות. אין צורך בהעברת עור ממקום אחר בגוף, ובכך למעשה נחסך מהחולה פצע נוסף וצלקת במקום בריא". וייס מוסיף כי הריפוי לאחר סגירת הפצע מהיר, והחולה משתחרר לביתו לאחר תקופת אשפוז קצרה יותר. יתרון נוסף הוא במנגנון בטיחותי ייחודי המגביל את הכוח המופעל על העור ומצמצם את הסיכון לגרימת נזק לרקמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully