וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליק רון: בן עמי רצה להדיח אותי

26.6.2001 / 8:07

במסיבת פרידה שנערכה לו עם סיום תפקידו סיפר כי השר לשעבר רצה בכך אך נבלם ע"י אישי ציבור אחרים; לגבי ועדת אור אמר: יכול להיות שתימצא שנכשלתי בתפקידי; תקף את הח"כים הערבים

מפקד מחוז הצפון במשטרה הפורש מתפקידו, ניצב אליק רון, טען במסיבת פרידה שנערכה לו שלשום, כי השר לשעבר לביטחון פנים, שלמה בן עמי, רצה להדיחו מתפקידו. ניצב רון לא נקב מפורשות בשמו בן עמי, אלא אמר: "השר הקודם לביטחון פנים רצה להדיח אותי, אך ראשי הציבור ניצבו לצידי".

מ"ידיעות אחרונות" פנו ללשכת בן עמי שמסרה כי הוא אינו מעוניין להגיב על ההאשמות. בזמן המהומות במגזר הערבי באוקטובר 2000, פורסם כי השר בן עמי מעוניין להחליף את ניצב רון, אך עד התבטאות זו לא אישר זאת רון.

מפקד המחוז היוצא התייחס בדבריו למהומות אוקטובר בצפון ולעבודת ועדת אור הבודקת את האירועים. "כשם שהתייצבתי מול הפורעים כשאני במדים, כך אתייצב במדים מול ועדת החקירה. יכול להיות שוועדת החקירה תמצא שמפקד המחוז נכשל בתפקידו, אך בעבודת הוועדה יש עניין ציבורי רב", אמר רון. עוד אמר כי "מהומות אוקטובר היו רעידת אדמה. ייקח זמן רב עד אשר יהיה ניתן לאחות את הקרעים שהן גרמו". על הקולות להדיחו אמר רון: "בתוך הטלטלה הזאת נשמעו קולות קשים גם ברמה האישית - אך זה היה מיעוט שבמיעוט. הרוב המוחלט, ראשי רשויות מקומיות והציבור הרחב, ניצב כחומת מגן לעודד אותי".

ניצב אליק רון הביע תקווה בדבריו כי ועדת אור תחקור לעומק את הרקע שהביא לפריצת מהומות אוקטובר. "אני לא מצפה שהיא תחקור 100 שנות ציונות, אבל אני רוצה וגם מצפה שהיא תחקור לעומק מספר שנים לאחור את הרקע להתפתחות האירועים, ובעיקר את נושא המסיתים", אמר רון. הניצב הפורש דיבר על המשך ההסתה במגזר הערבי בידי חברי הכנסת הערבים. "צריך שיהיה איזה קו שאומר עד כאן! לא ייתכן שחברי פרלמנט במדינה דמוקרטית ייצאו כנגדה ויקראו לחיזבאללה לפגוע בישראל. זה דבר בלתי נסבל".

הניצב רון מסיים את תפקידו כחלק מסבב מינויים במשטרה, ואמור לצאת ללימודים. מחליפו של רון בתפקיד הוא ניצב יעקב בורובסקי, ששימש כראש אגף תיכנון במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully