וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על העולם להתייחס לערפאת כטרוריסט"

26.6.2001 / 7:00

אמר שרון בנאום בפני מנהיגים יהודים; היום ייפגש ראש הממשלה עם הנשיא האמריקאי; חושש ממלכודת אמריקאית שתנסה להגמיש את תנאי הפסקת האש; הממשל מעוניין לזרז את יישום דו"ח מיטשל

ראש הממשלה אריאל שרון, הגיע אתמול לארה"ב ונאם בפני מנהיגים יהודים בניו יורק. לדבריו "צריך לחדול מלהתייחס לערפאת כאל ראש מדינה, אלא כאל טרוריסט". ראש הממשלה הדגיש כי המצב לא יכול להימשך. "אין הפסקת אש, מאז ההכרזה על הפסקת האש החד צדדית שילמנו מחיר יקר", אמר.

ראש הממשלה יאמר היום לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בפגישתם בבית הלבן כי הכרזה מוקדמת מדי על תחילת "תקופת הצינון" בין ישראל לפלסטינים, והתחלת יישום דו"ח ועדת מיטשל ללא הכנה ראויה ושקט מוחלט בשטח - עלולים לגרום לפיצוץ הפסקת האש.

הממשל האמריקאי מעוניין לזרז את יישום דו"ח ועדת מיטשל, שקרא להפסקת אש וחזרה הדרגתית למו"מ מדיני. לדברי מקורות בפמליית רה"מ, שרון ינסה לשכנע את מארחיו בוושינגטון כי התוצאות בשטח חשובות יותר מקביעת תאריכים ומהכרזות מלאכותיות. בכך ינסה לרכך את שליחותו של מזכיר המדינה, קולין פאוול, שייצא הלילה למזה"ת במטרה להציג לצדדים לוח זמנים ליישום דו"ח מיטשל.
פאוול עצמו אמר כי אין הוא מתכוון להתנות את ביקורו במזרח התיכון בקביעת לוח זמנים לביצוע דו"ח ועדת מיטשל.

שרון יציג לבוש את הערכת המצב בשטחים, ויאמר כי הפלסטינים ממשיכים בהסתה ובאלימות ואינם פועלים לסיכול הטרור. "הנתונים מצביעים על המשך התמרון של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, שמנסה להשיג רגיעה ברמה שתספיק לקבלת שבחים מארה"ב ומאירופה, ותשמר את האלימות ברמה נמוכה יותר - ובלתי נסבלת מבחינתנו", אמרו המקורות בפמליית רה"מ.

ואילו מחבר דו"ח מיטשל, הסנאטור ג'ורג' מיטשל, אמר כי על הנשיא בוש להזמין את ערפאת לוושינגטון. לדבריו הוא מאמין שכך יקרה בסופו של דבר. היום ייבקש שרון עם הנשיא האמריקאי בבית הלבן. ראש הממשלה יבקש מבוש להמשיך ולהעניק גיבוי מוחלט בעניין הדרישה להפסקת אש מלאה. "בשלב זה אין בינינו מחלוקת. גם לנו ברור שערפאת לא עושה את מה שדרוש ממנו", שמעו הישראלים את האמריקאים במהלך השיחות אמש. אולם, גורמים בפמליית שרון אמרו כי הם חוששים ממלכודת שטמן הממשל האמריקאי לראש הממשלה שבמרכזה דרישה להגמיש את תנאי הפסקת האש.

שרון יתחיל את שיחותיו בבירת ארה"ב בפגישה עם היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. לפגישתו עם בוש נקבעו שני חלקים, מצומצם ומורחב, ואחריה יוועד שרון עם פאוול. מחר ייפגש שרון עם ראשי הקונגרס ועם נשיא דרום אפריקה, תאבו מבקי. הוא ישוב לישראל ביום חמישי. בשבוע הבא יבוא לוושינגטון הרמטכ"ל, רב-אלוף שאול מופז, לביקור ראשון אצל ממשל בוש.

כתבנו שי שריג מוסיף:
ראש המועצה המחוקקת הפלסטינית, אבו עלא, אומר כי הצד הפלסטיני הודיע לויליאם ברנס, עוזרו של פאוול כי תקופת הרגיעה ותקופת בניית האמון בין ישראל לרשות צריכה להיות תקופה קצרה ביותר, כדי שניתן יהיה להתחיל מייד בשיחות על הסדר הקבע. הצד הפלסטיני, לדבריו, דרש כי תקופת הרגיעה לא תימשך יותר משישה שבועות עד להתחלת המו"מ על הסדר הקבע. אבו עלא מדגיש כי על ישראל להפסיק במהלך תקופה זו כל פעילות התנחלותית, תחת פיקוח בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully