וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיראק הנשים עושות רדיו באהבה

10.10.2005 / 11:11

תחנת רדיו חדשה בעיראק מוקדשת למה שיש לנשות המדינה לומר. "כנופיות דתיות מכריחות אותנו ללבוש רעלה", הן מספרות

הנשים בעיראק רוצות להישמע. אישה אחת התקשרה לספר שבעלה מכה אותה לעתים קרובות כל-כך עד שהיא רוצה להרוג אותו. אחרת סיפרה שכשנישאה, היא פחדה מבעלה, אולם מאז למדה לעמוד על שלה וכעת הוא זה שמפחד.

נשים אחרות סיפרו שלעולם אינן לובשות חיג'אב (כיסוי הראש עם הרעלה), אולם כעת הן נאלצות ללבוש אותו בגלל לחצי הקבוצות הדתיות שהשתלטו על שכונותיהן.

כל זה קורה בתחנת הרדיו "אל מחאבה" (האהבה) – התחנה העצמאית הראשונה בעיראק המוקדשת לנשים. בתחנה משודרים חדשות, מוסיקה ושיחות עם מאזינים.

רוויידה כמאל בת ה-30, שמגישה תוכנית בתחנה, אומרת שהמאזינים שמתקשרים לתוכניתה דנים בשלל נושאים אישיים ופוליטיים המשפיעים עליהן כנשים, כולל יחסים משפחתיים וסוגיית הרעלה. התחנה מקבלת בין 70-100 שיחות טלפון ביום, אומר מנכ"ל התחנה, עלי עבאס חמודי בן ה-42.

"נשים עיראקיות סבלו הרבה", אומר כמאל ג'באר בן ה-47, יו"ר הנהלת התחנה. "התחנה אינה שייכת לאף מפלגה פוליטית, והיא מסייעת לנשים לבטא את דאגותיהן ודעותיהן ללא חשש".

בימים הקרובים יתמקדו רוב שידורי התחנה בדעות וחדשות בנושא משאל העם, שייערך ב-15 בחודש זה כדי לאשר או לדחות את החוקה העיראקית המוצעת. חלק מן הנשים חוששות שהשיעים, המהווים את הכוח הפוליטי המוביל במדינה, יאכפו חוקים איסלאמיים נוקשים.

"הבעיה החמורה ביותר בחברה העיראקית היא זכויות הנשים, שהוחרמו על ידי השלטון הפוליטי", אומר חמודי. "תחנת הרדיו הזו היא הצעד הראשון בהשבת הזכויות הללו".

התחנה הושקה במימון יוניפ”ם, סוכנות האו"ם לנושאי נשים. התחנה משדרת בתדר 96 FM ומכסה שטח של קרוב ל-160 קילומטרים רדיוס. התחנה החלה עם ארבע שעות שידור בייום וכעת עומדת על 18. "נשים שמחות כל-כך שיש להן תחנת רדיו משלהן, שבה הן יכולות לספר את סיפוריהן ולהביע את שאיפותיהן וחששותיהן", אומר קמאל. לובנה ראוף, מאזינה קבועה, אומרת שהתחנה היא רעיון מצוין. "אנו מרגישות ששכחו אותנו", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully