וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוורסט נמוך ממה שחשבתם

9.10.2005 / 11:29

מדידה חדשה שנערכה על ידי מדענים סינים העלתה שפסגת ההר הגבוה בעולם נמוכה בארבעה מטרים מכפי שסברו תחילה

גובהו של הר האוורסט, הפסגה הגבוהה בעולם, הוא 8,844.43 מטרים מעל פני הים – כארבעה מטרים פחות מכפי שחשבו לפני כן. כך עולה מבדיקה סינית חדשה.

את המדידה האחרונה ביצע צוות שאורגן על ידי האקדמיה הסינית למדעים והרשות הממשלתית למדידות ומיפוי. כך אמר ראש הרשות, צ'ן בנגז'ו, במסיבת עיתונאים היום.

במדידה הקודמת, שבוצעה ב-1975, היה גובהו של ההר 8,848.13 מטרים. "הפעם גובהו של קומולאנגמה (שמו הטיבטי של ההר) נמוך מזה של המדידה של 1975", אמר צ'ן, שהוסיף כי "אזור קומולאנגמה הוא מקום שבו קליפת כדור הארץ מרבה לזוז, אולם המדידה עליה הכרזנו מבוססת על גובהם הממשי של פני השטח הסלעיים של הפסגה. בעבר לא הצלחנו למדוד את גובה פני השטח הסלעיים. הפעם מדדנו את עובי הקרח כדי להגיע לגובה פני השטח הסלעיים".

צ'ן אמר שטווח הטעות של המדידה החדשה הוא פלוס או מינוס 0.21 מטרים, ואילו עובי שכבת הקרח בפסגת ההר עומד על 3.5 מטרים. סין השתמשה לצורך המדידה בטכנולוגיה העדכנית ביותר, כולל ציוד לווייני המשמש את מערכות ה-GPS.

המדידה החדשה שונה גם ממדידה שנערכה על ידי צוות אמריקאי ב-1999, שהשתמשו גם הם בציוד של לווייני GPS ומצאו כי גובה ההר 8,850 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully