וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בבריטניה: ביה"ס יהיה פתוח 364 ימים בשנה

8.10.2005 / 19:10

היוזם מבקש להפוך את ביה"ס למרכז הקהילה ולתחליף למשפחה המסורתית ע"י פתיחתו גם בסופ"ש. הילדים ירוויחו קבוצות לימוד קטנות

בית ספר תיכון בריטי מתכוון לבחון יחד עם המורים וההורים הצעה, לפיה יהיה בית הספר פתוח 364 ימים בשנה. הלימודים יתרחשו במהלך כל השנה, אפילו בסופי השבוע, אולם כמובן לא כל התלמידים יהיו נוכחים באותו זמן.

ד"ר פול מורטימר, יועץ לענייני חינוך לממשל הבריטי, ומנהל של שני בתי ספר ברושדייל, אומר כי הוא מעוניין בבית ספר של המאה ה-21 ולא של ה-19. מבנה בית הספר ושירותיו יוכלו להיות מנוצלים לצרכי הקהילה בכלל וההורים בפרט. גם המורים יוכלו בעקבות היוזמה לקחת את חופשותיהם גם מחוץ לתקופות השיא.

אם יסכימו ההורים והמורים לתוכניותיו, מתכוון מורטימר לבנות מחדש את בית הספר התיכון ברושדייל, ולצמצם אותו לשני שליש מגודלו הנוכחי, מכיוון שכעת פחות תלמידים ישהו בו בכל זמן נתון. בית הספר יהיה פתוח כל יום מתשע בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים. בבית הספר יונהגו שלושה לוחות זמנים נפרדים, והילדים ילמדו בשמונה קבוצות מעורבבות גילאים, כך שתקופות הלימודים שלהם וחופשותיהם לא יחפפו אלה את אלה.

ברשת הבי.בי.סי. דווח, כי ההתייעצויות בנוגע לתוכנית החדשה ייערכו במהלך המחצית השנייה של הסמסטר הנוכחי. מורטימר מדגיש, כי התוכנית תצא לפועל רק אם תזכה לתמיכה נרחבת של ההורים והמורים. "לא כל הצוות שלי עומד מאחורי התוכנית, אולם רבים מהם תומכים בה", הוא מסביר. התוכנית מושכת במיוחד עבור מורים במשרה חלקית, שיוכלו לעבוד רק בסופי השבוע.

התלמידים ירוויחו מקבוצות לימוד קטנות יותר – משמע מפתרון בעיית הצפיפות בכיתות. לדברי מורטימר, "בית הספר יענה לצרכי הילדים ומשפחותיהם והוא יהווה מעין נקודת ציר לקהילה כולה, כמו שלוחה מודרנית של המשפחה המסורתית, במיוחד כיום כשרבים מהילדים נמצאים במשפחות חד הוריות".

חלק מהפעילויות בבית הספר החדש לא יתנהלו במתכונת הישנה של מורה מול כיתת תלמידים, אלא יתנהלו מחוץ לכיתות ובעירוב המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully