וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 הרוגים בפיגועים ברחבי עיראק

6.10.2005 / 20:34

נמשכת ההסלמה בפעולות המורדים לקראת משאל העם על החוקה בשבוע הבא. בוש התחייב לא לסגת מעיראק "הזירה העיקרית במלחמה בטרור"

21 בני אדם, בכללם חייל אמריקאי אחד, נהרגו במהלך היום בהתקפות מורדים ברחבי עיראק. המורדים השתמשו במחבלים מתאבדים ומטעני צד, במסגרת הפעולות האחרונות בסדרה של התקפות, שמטרתן פגיעה במשאל העם על החוקה העיראקית החדשה בשבוע הבא.

בנאום שנשא הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, היום, הוא אמר כי "הטרוריסטים רואים בעיראק את החזית העיקרית במלחמתם נגד ההומניות". "עלינו להכיר בכך שעיראק היא גם החזית העיקרית עבורנו במלחמה נגד הטרור", הוסיף. הוא התחייב לא לסגת מעיראק על רקע הדברים.

בסוכנות הידיעות איי.פי. דווח, כי בתקרית הקטלנית ביותר היום בעיראק עלה אדם למיניבוס במזרח בגדד כשעל גופו חגורת נפץ. הוא התפוצץ בעת שהמיניבוס, שעליו 14 נוסעים - סטודנטים, שוטרים ופועלים – עבר בסמוך לנקודת פיקוח משטרתית, והרג לפחות תשעה מן הנוסעים. מוקדם יותר, באזור אחר של מזרח בגדד, מכונית ממולכדת התפוצצה בסמוך לשיירה של קבלנים זרים, שלושה עוברי אורח נהרגו בשל הפיצוץ.

בצפון בגדד נפגע סיור של צבא ארה"ב ממטען צד. דובר מטעם הצבא הודיע, כי חייל אחד נהרג. ההתקפה העלתה את מניין החללים האמריקאים במלחמה בעיראק ל-1,945. ארבעה חיילים אמריקאיים נוספים נפצעו מפיצוץ מכונית ממולכדת ליד סיור שערכו במרכז בגדד. לאחר התקרית נערכו חילופי אש באזור.

מדרום לבגדד התפוצצה מכונית ממולכדת על סיור משטרתי עיראקי, הרגה חמישה שוטרים ופצעה שניים. מצפון לבירה, נהרגו שני חיילים עיראקים וחייל ממטען צד וחילופי אש. ב-11 הימים האחרונים נהרגו בעיראק 292 בני אדם ע"י המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully