וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בחוק יאפשרו העברת החוקה העיראקית

4.10.2005 / 20:36

מנהיגים שיעים וכורדים אימצו ברגע האחרון שינויים, לפיהם תידחה החוקה רק אם יצביעו נגדה 2/3 מכלל בעלי זכות הבחירה

מנהיגים שיעים וכורדים בעיראק אימצו במהלך סוף השבוע חוקים חדשים, אשר יאפשרו את העברת החוקה העיראקית במשאל העם הלאומי שצפוי להתקיים ב-15 באוקטובר.

הניו יורק טיימס מדווח, כי החוקים החדשים, שאומצו ללא הודעה מראש בהצבעה בפרלמנט ביום ראשון, קובעים שהחוקה תיכשל רק אם שני שלישים מכל בעלי זכות הבחירה – ולא שני שלישים מאלו שהשתתפו בבחירות, כפי שנקבע בתחילה – יצביעו נגדה, בלפחות שלוש מתוך 18 הפרובינציות במדינה.

מנהיגים סונים וגורמים פוליטיים עצמאיים, המתנגדים לחוקה, טוענים בעקבות השינויים כי ההצבעה עליהם היתה מכורה מראש. הסונים אומרים, כי השינויים יפגעו באמינות ההצבעה ומאיימים להחרימה.

"זהו לעג לדמוקרטיה ולעג לחוק", אמר עדנאן אל-ג'נאבי, נציג סוני חילוני. "סונים רבים אמרו לי שהם לא מאמינים בתהליך הדמוקרטי הזה, ועכשיו אני מאמין שהם צודקים", הוסיף.

שינוי החוק עשוי לגרום למבוכה בקרב גורמים אמריקאים בעיראק, אשר פועלים בשבועות האחרונים לשכנע את הסונים להצביע בעד החוקה, ואולי אף לנסות להשיג שינויים של הרגע האחרון שיהפכו אותה למתאימה יותר לסונים.

כך, גורמים דיפלומטים עיראקים אמרו, כי גם ארה"ב אינה מרוצה עם השינויים וכי הממשל מקווה שהם ימותנו. גורמים באו"ם הביעו דאגה מכך שהשינויים שנעשו אינם עומדים באמות מידה בינלאומיות.

גורמים שיעים מנמקים את השינויים באומרם שאם אחוזי ההצבעה היו נקבעים לפי המשתתפים בפועל בבחירות, פיגועים היו עלולים להרחיקם מהקלפיות, מה שהיה גורם לדחיית החוקה על בסיס מספר מצביעים לא מייצג מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully