וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי עובדים זרים הפגינו נגד גירושם מהארץ

4.10.2005 / 0:06

עשרות קטינים, המבקשים מעמד של תושב, הפגינו מול משרד הפנים, תחת הסיסמאות: "ישראלי לא מגרש ישראלי", ו"אין לי ארץ אחרת"

עשרות ילדי עובדים זרים, החוששים מפני גירוש מהארץ, הפגינו אתמול מול משרד הפנים בתל אביב, בדרישה לקבל מעמד של תושב. תחת הסיסמאות "ישראלי לא מגרש ישראלי", "אני ישראלי כמוכם", ו"אין לי ארץ אחרת", פנו הילדים לשר הפנים, אופיר פינס ולעם ישראל, באיחולי שנה טובה ובבקשה למנוע את גירושם.

ממוקד הסיוע לעובדים הזרים, המלווה את מאבקם, נמסר למערכת וואלה! חדשות, כי משתתפי ההפגנה מייצגים כ-200 ילדים, אשר אינם עומדים בקריטריונים שאישרה הממשלה לקבלת מעמד חוקי בארץ, וצפויים לגירוש.

בחודש יוני אישרה הממשלה את הסדרת מעמדם של ילדי העובדים הזרים, וקבעה קריטריונים המאפשרים לחלקם להישאר בארץ. בהתאם להחלטה, מי שיקבל מעמד של תושב הוא רק מי שנולד בארץ, חי כאן ברציפות וגילו 10 לפחות. זאת, בתנאי שהוא לומד במערכת החינוך בישראל. באשר להוריהם ואחיהם הצעירים של הילדים, נקבע כי הם יוכלו לקבל מעמד של תושב ארעי במדינה, ולזכות בתושבות קבע בהמשך, אם יישרתו הילדים בצבא.

ואולם, במוקד הסיוע מביעים חשש מגורלם של אחיהם הצעירים של הילדים, אשר אינם עומדים בקריטריונים: אותם ילדים שמרכז חייהם הוא בארץ, אך לא נולדו בה, ואלה הצעירים מגיל עשר. "הילדים, אשר לומדים בבתי ספר ישראלים, דוברים עברית כשפת אם ולא מכירים בית אחר מלבד ישראל, חיים בפחד מתמיד מהגירוש הצפוי", מסרה דוברת המוקד, אלי שני. לטענת המוקד, משרד הפנים ומנהלת ההגירה הצהירו מספר פעמים בעבר על כוונתם לגרש את הילדים הקטינים החל מה-1 בינואר 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully