וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת ברק א-שרע נפתחת

15.12.1999 / 17:05

ראש הממשלה הישראלי ושר החוץ הסורי לא צפויים ללחוץ ידיים בפומבי

פסגת ברק- קלינטון- א-שרע נפתחת בשעות אלו בבית הלבן. ישראל שואפת להציג עד סוף 99 הצהרת עקרונות משותפת. במסגרת הצהרת העקרונות יכריזו שני הצדדים על סיום מצב הלחימה ביניהם.
ברק יציע היום לשר החוץ הסורי לקיים עוד השנה סבב שיחות נוסף במטרה לצאת בהצהרת עקרונות שתכלול פתרון כללי לכל הסוגיות שבמחלוקת. גורמים במשלחת הישראלית אמרו אמש כי המפתח להצלחת הפסגה הוא הנושא הראשון אותו יבקשו הסורים לעלות על הפרק, "אם א-שרע יתבע לפתוח את המו"מ בנושא הגבולות הבעייתי-יהיה זה אותו שאינו מבשר טובות. לעומת זאת אם הם יפתחו בנושאים קלים יותר לפתרון, כמו סידורי הביטחון נדע שהם מעונינים לדבר ברצינות".
קלינטון הוא זה שינהל את הפגישה המשולשת הראשונה היום בבית הלבן ויפקח אישית על השיחות. לאחר מכן הוא יקיים פגישות אישיות עם כל אחת מהמשלחות.

קלינטון עצמו אמר כי הוא מעדיף שהשיחות בין המשלחות יהיו ישירות הכלל הניתן. במהלך הפסגה לא תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת במידה ובסופו של דבר תתקיים כזו, לא ברור עדים אם יסכים שר החוץ הסורי, א-שרע ללחוץ את ידו של ברק. מקורות ערבים אמרו אתמול כי א-שרע יעשה ככל שביכולתו להימנע מלחיצת יד פומבית עם ברק.

על פי לוח הזמנים שפורסם, תתקיים הפגישה הראשונה היום ב 17:00, -שעון ישראל, המשלחות יגיעו לפגישות נפרדות בבית הלבן. קלינטון ישוחח עם ברק, אולברייט עם א-שרע ולהפך. ב - 18:30, פגישת קלינטון ברק ןא-שרע. ב-21:00 המשלחות יעברו לבלייר-האוז לתחילת הדיונים בהשתתפות אולברייט. וב-02:00 לפנות בוקר, המשלחות יחזרו לבית הלבן, לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully