וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות ארה"ב פשטו על בתי בכירים סונים בעיראק

29.9.2005 / 16:52

חיילים אמריקאים עצרו את שומרי הראש של עדנאן אל-דוליימי וחרית' אל עובייד. דוליימי: המעשה יפגע במאמץ להכניס הסונים לתהליך הפוליטי

כוחות ארה"ב פשטו על בתיהם של שני בכירים בארגון סוני מוביל, עצרו את שומרי ראשם והחרימו כלי נשק. עדנאן אל-דוליימי, מזכ"ל "ועידת העם העיראקי", אמר כי חיילים בטנקים ובכלי רכב משוריינים, בחיפוי שני מסוקים שחגו ממעל, פרצו לביתו שבמערב בגדד ב-02:30 לפנות בוקר, כפו עליו ועל בני משפחתו להתכנס בחדר אחד וערכו חיפוש בבית.

"זה היה כאילו שהם תוקפים טירה, לא את ביתו של אדם רגיל המייעץ לממשלה הזמנית של עיראק ושקרא לפיוס והוקיע את האיבה העדתית", אמר אל-דוליימי במסיבת עיתונאים לאחר הפשיטה. הפשיטה השנייה נערכה בביתו של חרית' אל-עוביידי, בכיר נוסף בארגון.

אל-דוליימי אמר שהחיילים עצרו ארבעה משומרי ראשו והחרימו את כלי הנשק שהם נושאים ברשיון. לדבריו, האמריקאים פעלו על סמך מידע שגוי שקשר את שומרי ראשו למורדים במדינה.

"מעשי ההשפלה הללו משבשים את מאמצינו לשכנע את הסונים להשתתף בתהליך הפוליטי", אמר אל-דוליימי, שקרא לארה"ב לחדול מצעדים כאלה. אל דוליימי הוא מבקר בולט של הממשלה השיעית בעיקרה. בסוף החודש שעבר, לאחר גישה עם שגריר ארה"ב בעיראק, הוא קרא להדחת שר הפנים בטענה שכוחות הביטחון העיראקיים מעורבים ברצח סונים. אל-דוליימי אמר את הדברים מספר ימים לאחר שגופות של 36 סונים התגלו כשהן ירויות למוות בוואדי סמוך לגבול עיראק-איראן.

צבא ארה"ב מסר שביצע מספר פשיטות באזורים הנדונים היום לפנות בוקר, אולם אינו יכול לזהות את האנשים או הבתים הספציפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully