וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ – סיפורים מהפריפריה של העולם

רחביה ברמן

29.9.2005 / 15:38

בלייבור לומדים ממרכז הליכוד, בהולנד מכשפות זו הוצאה מוכרת, פוטין מתחפש לסנטה קלאוס ובברוניי שודדים חשמל. השבוע בעולם

פוטין יסדר

לא קל לתפוס לשיחה מנהיגי עולם, אבל כשמצליחים, זה יכול לעזור מאד. שעות לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח לעזור לפנסיונרית רוסיה שטענה שהמים אינם זורמים בביתה, ולכן עליה לסחוב מים בדליים, השרברבים כבר היו בדרכם לביתה. "בעלי המקצוע נסעו לשם", אישר דובר הממשלה המחוזית. התערבותו של פוטין הועילה לא רק לאותה אישה, אלא לכל האזור, לאחר שהוקצו שמונים מיליון רובל (כשלושה מיליון דולר) לטיפול בבעיית הצנרת.

בקשת העזרה של האישה היתה אחת מעשרות קושיות ומענות שהופנו לפוטין במהלך תוכנית טלוויזיה בשידור חי, בה הוזמנו אזרחים לשאול את נשיאם כל דבר. גם בפעם הקודמת שפוטין השתתף בתוכנית כזו, זה נגמר בסוף שמח, כשעץ אשוח ענקי לחג המולד הגיע לכפר קטן בגבול רוסיה-סין בתגובה לתחינתו של ילד מקומי.

שקע ותקע בדרכים

כנופיית גנבים משבשת את אספקת החשמל בנסיכות הקטנה ברוניי שבמזרח אסיה. הפושעים גנבו כבלים, עמודים ודלתות מעשרות תחנות כוח משניות, דבר שהשאיר את כבלי החשמל חשופים בצורה מסוכנת. יותר מ-60 תחנות משנה במחוז אחד לבד קולפו מכל חומר בעל ערך מאז יולי השנה, דבר שעלה למשרד שירותי השמל המקומי יותר מ-35 אלף דולר. החומר הגנוב נמכר ככל הנראה כפסולת מתכת. חלק מתחנות המשנה נשדדו בשנית, ימים ספורים בלבד לאחר שהנזק מהגניבה הראשונה תוקן. בחלק מהאזורים אירעו הפסקות חשמל בגלל הגניבות, והדלתות החסרות בתחנות המשנה מותירות את חוטי החשמל חשופים ומסכנות ילדים שעלולים לגעת בהם. הגנבים עבדו בתחילה בלילה, אולם בהדרגה נעשו נועזים יותר ולאחרונה החלו להתחזות לעובדי חברת החשמל.

אין כמו הסמבה לתפוס שלווה

מכירים את הסטריאוטיפ של הברזילאי שלוקח הכל בסבבה? ובכן, יש לפחות תושב אחד במדינת הסמבה, שלא ממש עונה לתיאור. האיש זעם על כך שאוטובוס דחוס בו נסע נתקע עקב תקלה שגרמה לנהג להורות לכל הנוסעים לרדת, עד שהוא החליט שהתגובה ההולמת היחידה היא להעלות את הרכב הציבורי באש. האוטובוס המקולקל עצר עם רדיאטור מבעבע בשכונת העוני קאמפו גראנדה בעיר ריו דה ז'ניירו, והנהג הודיע לנוסעים שלא יוכל להשלים את המסלול המיועד. הנוסע העצבני ירד מהאוטובוס, חזר עם בקבוק אלכוהול, הספיג את פנים האוטובוס והצית אותו – תוך התעלמות מבודק כרטיסים, שעדיין היה בתוך הרכב. הבודק קפץ החוצה בזמן כדי להימנע מפגיעה, אבל האוטובוס הושמד כליל והשריפה גם גרמה נזק גם לחוטי חשמל וטלפון סמוך למקום. ממשטרת ריו נמסר, שהחיפוש אחר המצית עדיין נמשך.

פוף! והמס נעלם

רשויות המס בהולנד הרשו לאחת מאזרחיות המדינה, אמנית בת 39, לנכות את 2,210 היורו ששילמה עבור קורס של שנה בתורת הכישוף. האמנית רכשה במהלך לימודיה את היכולת להשתמש בכדורי בדולח, להכין שיקויי עשבים, וכן להטיל לחשים ושאר מיומנויות המיוחסות באופן מסורתי למכשפות. "האשה השתמשה בהכשרתה כדי ללמד בסדנאות, כך שהיא השתמשה בזה לצרכיה המקצועיים", אמר נציג רשויות המס. מרגריטה רולנד, המורה שהעבירה את הקורס, ושמוצגת באתר האינטרנט שלה עם מטאטא וכובע מחודד, אומרת שהיא מלמדת את חניכותיה כל שעליהן לדעת כדי להפוך למכשפות, המשתמשות בקסם למטרות טובות. אין עדיין אישור לחשד שפקיד השומה שאישר את הניכוי פשוט פחד שהמכשפה המתלמדת תהפוך אותו לצפרדע

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אי.טי פון הום

תמיד אמרו עליכם שהראש שלכם בעננים? עכשיו תוכלו לעשות מזה תואר. אוניברסיטה בריטית הודיעה על השקת מסלול בן שלוש שנים לתואר בחיפוש אחר חיים בחלל. אוניברסיטת גלאמורגן, שהשיקה את מה שהיא מכנה "הקורס הראשון בבריטניה באסטרו-ביולוגיה", ציינה את ההתרגשות שהתעוררה לאחרונה סביב האפשרות של גילוי חיים בטיטאן, ירח של כוכב הלכת שבתאי. הדבר, כך טוענת האוניברסיטה, מהווה דוגמא לאופן שבו החיפוש אחר חיים חוצניים מניע את חקר החלל.

שישה אנשים כבר הספיקו השבוע להרשם לקורס, שיכלול נושאים כמו "חקר השמיים", "זואולוגיה של בעלי חוליות", "מדע ותקשורת", ו"החיים ביקום". ראש החוג, הפרופסור מארק ברייק, אמר שהקורס יכלול בחינה של הנושאים הרלוונטיים בתרבות הפופולרית, כמו לדוגמא הסרט אי.טי, אבל גם טקסטים מדעיים, עבודה במעבדות וצפייה בגרמי השמיים דרך טלסקופים. "התעניינות בנושאים מדעיים רציניים מוצתת לעתים קרובות על ידי תרבות פופולרית", אמר.

ביתן 28 מכה שנית

המאבטחים בוועידת מפלגת הלייבור בבריטניה קצת הגזימו בביצוע תפקידם. אתמול הם התנפלו על ציר בן 82 והשליכו אותו מהאולם, לאחר שקטע בקריאות ביניים את נאומו של שר החוץ ג'ק סטרו. וולטר וולפגאנג, ניצול שואה יליד הונגריה המתנגד למעורבות הבריטית בעיראק, צעק "שטויות" בעת שסטרו דיבר על כך שהכוחות הבריטיים ימשיכו לשהות במדינה המזרח-תיכונית הבוערת. המאבטחים הרימו אותו ממקומו, החזיקו את ידיו מאחורי גבו וגררו אותו מחוץ לאולם. הם גם סרבו להתיר לו להיכנס חזרה, תוך שהם מסתמכים על החוקים החדשים נגד טרור.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נאלץ להתנצל בפה מלא על התקרית ולהבטיח שיבדוק את אופן הכשרתם של המאבטחים באירוע. וולפגאנג, שהתקבל הבוקר באולם הוועידה בתשואות, הבטיח שישוב וישמיע הערות ביניים. "בוודאי. הם התנצלו כי הם יודעים שהם טעו. אי אפשר להשתיק ביקורת על ידי שימוש בבריונים".

  • עוד באותו נושא:
  • אנגליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully