וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוי ויי" - מכריז שלט היציאה מברוקלין

29.9.2005 / 12:37

נשיא הרובע דאג ששלט עם הביטוי האידי המפורסם יוצב ביציאה מהרובע עתיר היהודים. לדבריו, בני כל העדות מבינים מה זה אומר

"עוזב את ברוקלין? אוי ויי!" זה מה שרואים נוסעים בעת שהם חוצים את גשר וויליאמסבורג מברוקלין אל תוך מנהטן. בשלט הענק, התלוי על אחת מקורות הגשר גבוה מעל התנועה הסואנת, מהווה ניצחון מתוק למרטי מרקוביץ, נשיא הרובע בו מתגוררים יהודים רבים.

כשמרקוביץ פנה לראשונה למשרד התחבורה בנושא בינואר 2004, הוא נדחה בשל החשש שהשלט יסיח את דעתם של הנהגים. לאחר בחינה חוזרת של הנושא התיר משרד התחבורה את הצבת השלט לפני שבועיים. מרקוביץ בתגובה: "אני מתרגש".

מרקוביץ אחראי לשלטים רבים אחרים המהללים ומשבחים את הרובע שלו בכל נקודת כניסה אליו. לדבריו, "משרד התחבורה ראה שהשלטים הללו אינם מהווים כל בעיה, ושהשלט 'אוי ויי' גם יהיה בסדר".

אוי ויי הוא כמובן ביטוי ביידיש שנועד להביע אכזבה, צער או כאב. "היופי שבדבר", אומר מרקוביץ, "הוא שכל אחת מהעדות האחרות ברובע מכירה את המונח". לדבריו, הנהגים הרואים את השלט מבינים שפירושו "אבוי לנו, אנחנו כה עצובים שאתם עוזבים".

מרקוביץ דקלם בגאווה את נוסח השלטים האחרים, התלויים על גשר ברוקלין, כביש הבלט וגשר ורזאנו, שמברכים את הנהגים הנכנסים לרובע: "לא סתם רובע, חוויה"; "מה שתרצו, יש לנו"; "לא דומה לשום מקום בעולם"; "תאמינו לכל מה ששמעתם".

באשר לשאלה אם השלט 'אוי ויי' יישאר במקומו באופן קבוע, אמר מרקוביץ: "אני חושב שהדברים הללו תלויים ברצונו של נשיא הרובע", כשהוא רומז להתמודדותו הקרבה על תקופת כהונה נוספת בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully