וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי התנתקות התפרעו ברחבת הכותל

29.9.2005 / 7:23

5 נערות נעצרו לאחר שהתפרעו במהלך טקס סיום קורס קצינות שנערך בכותל המערבי. הפעילות השליכו ביצים ומחו נגד תוכנית ההתנתקות

עשרות בני-נוער שפונו מיישובי גוש-קטיף התעמתו אמש עם כוחות המשטרה ברחבת הכותל המערבי, בניסיון לשבש טקס הענקת דרגות קצונה לחיילות חיל החינוך והנוער. בגלי צה"ל דווח, כי חמש נערות נעצרו והובאו לחקירת משטרה.

הנערות הניפו שלטים עליהם נכתב "לא נשכח, לא נסלח", ואף הפריעו בצעקות ושריקות למהלך הטקס. כוח משטרה שהיה במקום הרחיק את הבנות, אולם בסיומו הן חזרו והשליכו ביצים לעבר תזמורת צה"ל, ואף תקפו שוטרים במקום.

רב הכותל המערבי, שמואל רבינוביץ', כינה את הצעירים שהתפרעו ברחבת הכותל: "קבוצת שוליים שפגעה בקדושת המקום".

מארגני כנס לנוער הכתום: לא מומנו ע"י הממשלה

כתבי "הארץ", ניר חסון ונדב שרגאי, מוסיפים:

בגן סאקר בירושלים נערך אתמול כנס "תודה בכתום", שאירגנו מפוני גוש קטיף כמחווה לבני הנוער שפעלו נגד תוכנית ההתנתקות. מארגני הכנס דחו את הטענות, כאילו קיבלו תקציב לעריכתו ממשרד ראש הממשלה או ממינהלת סל"ע.

לטענת גורמים בימין ובקרב מפוני גוש קטיף, הכנס, שאורגן על ידי מועצת יש"ע, ועד יישובי גוש קטיף ואחרים, היה אמור להיות ממומן על ידי משרד ראש הממשלה ומינהלת סל"ע. בנוסף, גורמים במחנה המתנחלים התלוננו, כי באירוע ניתנה במה רק לרבנים הנחשבים מתונים ושלא תמכו בסרבנות. לדברי הגורמים, רבנים שדגלו בדרך פעולה אקטיבית יותר - כמו סרבנות או התבצרות - לא הוזמנו לאירוע. קבוצות שונות איימו כי ישבשו את הכנס במחאה על כך.

הטענות הן חלק מוויכוח שהתעורר בימין על מידת שיתוף הפעולה בין ראשי מועצת יש"ע לבין הצבא, המשטרה והממשלה בימי הפינוי. אתמול פירסמו המארגנים הודעה חתומה על ידי שישה רבנים, שבה הכחישו שהכנס נתמך על ידי גורם ממשלתי כלשהו.

באירוע השתתפו בין השאר ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, וראש ישיבת הכותל, הרב מרדכי אלון.

במשרד ראש הממשלה אישרו אתמול, שהיתה פנייה לקבלת תקציב לכנס: "ההצעה נשקלה בהתאם למגמת המשרד להשתתף בפעולות חינוכיות הקשורות לשיקום המפונים. טרם התקבלה החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully