וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 לאסון ורסאי: אתמול נהרס הבניין לחלוטין

25.6.2001 / 8:16

לאחר שכל הבדיקות במקום הסתיימו; "מעריב" מפרסם כי כבר לפני עשר שנים התריע הקבלן שהאולם פועל בניגוד לחוק; עשרות מוסדות חינוך ממשיכים לפעול ללא רישיון

היום ימלאו 30 לאסון התמוטטות אולם "ורסאי" בירושלים, בו נהרגו 23 בני אדם ומאות נפצעו. בבתי החולים עדיין מאושפזים 12 פצועים, ביניהם הכלה קרן דרור ואביה. אתמול שלחו משפחות ההרוגים מכתב לנשיא המדינה, משה קצב, בו הם מוחים על כך שלא ערך אצלם ביקורי תנחומים.

אתמול החלה עיריית ירושלים להרוס את שאריות בניין "ורסאי", לאחר שחוקרי המשטרה והטכניון ביצעו במקום את כל הבדיקות הנחוצות. כמה מפצועי האסון וקרובי משפחה של ההרוגים הגיעו לצפות בעבודות. "מעריב" מפרסם הבוקר כי העירייה אינה מתכוונת לפנות את ערימות הבטון, הברזל והלבנים, כדי לחסוך בעלויות, והאתר עלול להפוך למפגע קשה. מהעיריה נמסר בתגובה כי "העיריה תערום את ההריסות בתחום אתר ורסאי, תגדר את השטח, ותציב שלטי אזהרה, על מנת למנוע סכנה לציבור".

ממסמך שהגיע לידי העיתון עולה כי כבר לפני עשר שנים העביר הקבלן שבנה את הבניין התרעה לעירייה על כך שבמקום פועל אולם חתונות שלא כדין.

המשטרה חקרה עד כה כמאה בני אדם בנוגע להיעלמות ההמחאות מכספת החתונה לאחר האסון. בקול ישראל דווח כי עד כה לא נפדתה אף המחאה, והמשטרה מעריכה כי הכספת נפתחה במהלך ההתרסקות, וההמחאות התפזרו ונעלמו בהריסות.

270 מוסדות עם ליקויים

יו"ר ועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי, שמואל אבואב, חשף אתמול כי 270 מוסדות חינוך ברחבי הארץ ממשיכים לפעול ללא רישיון, בגלל ליקויים בריאותיים או בטיחותיים. מתוך המוסדות, 220 גני ילדים ו-50 בתי ספר, חלק ניכר נמצאים בבעלות של עמותות חרדיות.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי אבואב הסביר שהרשויות המקומיות ועמותות החינוך מתקשות לעמוד בהוצאות הכספיות הגדולות הכרוכות בתיקון הליקויים. לדבריו, כדי לתקן את הליקויים הבטיחותיים במערכת החינוך כולה יש צורך בכשני מיליארד שקל. הוא ציין כי הרשויות עדיין לא קיבלו 20 מיליון שקל לתקציב השיפוצים, שהובטחו להן עוד בשנה שעברה על ידי שר האוצר אברהם שוחט, ולתקציב השיפוצים השנה לא הוקצה אפילו שקל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully