וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אסור לנו להיחפז בתגובה להסלמה

24.9.2005 / 18:04

אלי מויאל קרא לממשלה להגיב בתקיפות על ירי הקסאם, או "שלא תגיב לעולם". פרס: חמאס מסכן את עתיד המדינה הפלסטינית

ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום בתגובה להסלמה ברצועה ולירי הקסאמים, כי אם יימשך הירי, לא תהיה לישראל ברירה אלא לנקוט תגובה חריפה. "עם זאת. אל לה לישראל להיחפז", אמר.

ראש העיר שדרות, אלי מויאל, הגיב בחריפות על ירי רקטות הקסאם הלילה לעבר העיר, ממנו נפצעו חמישה בני אדם. בגלי צה"ל דווח, כי מויאל תבע ממערכת הביטחון לפעול בתקיפות כדי למנוע את המשך הירי, ואמר: "היום הוא יום מבחן לממשלה. אם היום המדינה לא תגיב כמו שאנחנו מצפים ממנה, היא כבר לא תגיב לעולם".

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמר כי הסכנה הגדולה ביותר לעתידה של המדינה הפלסטינית אינה ישראל - אלא החמאס, והוסיף כי המדינה הפלסטינית נמצאת בסכנה קיומית. השר מתן וילנאי אמר, כי ארגוני הטרור מנסים ליצור משוואה חדשה, אולם לאחר הנסיגה מעזה אין כל לגיטימיות לירי קסאם מהרצועה. הוא קרא לישראל לפעול נגד הירי, ובמקביל לדרוש מהרשות הפלסטינית לפעול בעניין, ואף לפנות לגורמים בינלאומיים.

השר גדעון עזרא אמר, כי הארגונים הפלסטיניים החליטו להגיב בירי מהרצועה, על אירועים בגדה, וישראל לא תבליג על כך. השר דני נוה אמר, שירי הקסאם מוכיח את כשלון יו"ר הרשות, אבו מאזן, לפרק את החמאס. השר ישראל כץ ידרוש מחר בישיבת הממשלה לממש את איום ישראל שלא להבליג על ירי רקטות קסאם מרצועת עזה.

בצהריים אמר יו"ר ועדת החוץ והבטחון, יובל שטייניץ, כי "התגובה השקולה על ירי הקסאמים רק מדרדרת את ההרתעה הישראלית, עד שמוטב היה אלמלא באה לעולם". שטייניץ קרא לממשלה לצמצם באיומים ובדיבורים ולהרחיב במעשים. כמו כן, שר החקלאות, ישראל כץ, אמר כי בישיבת הממשלה מחר הוא ידרוש לממש את איומי ישראל שהיא לא תבליג על אירועי טרור וירי מהרצועה. לדבריו, "רק תגובה מוחצת תמנע את הפיכת תושבי הדרום לבני ערובה".

גם השר מתן וילנאי אמר ש"ישראל תגיב על ירי הקסאמים כדי למנוע שימוש בעזה כבסיס לירי לעבר הנגב". יושב ראש מרצ-יח"ד, יוסי ביילין, קרא לחדש את ההידברות המדינית עם הרשות הפלסטינית, כדי למנוע הידרדרות לאלימות. "מהלכים חד-צדדיים שאין מאחוריהם אופק מדיני, אינם תחליף מדיני ובטחוני להסדר כולל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully