וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה בעיראק ירש את ארגון האם

22.9.2005 / 15:41

מסמך שהופץ באתרים איסלאמיים טוען שהארגון בהנהגת א-זרקאווי הוא המוביל כיום את הפצת הג'יהאד, ומפרט את עיקרי מדיניותו

הארגון "חזית התקשורת האיסלאמית העולמית", פירסמה בפורומים איסלאמיים מסמך בנושא "מדיניות הלחימה של ארגון אל-קאעדה בעיראק". מכון ממר"י (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון) תירגם את עיקרי המסמך.

מן המסמך עולה שארגון "אל קאעדה בעיראק", בהנהגת אבו מוסעב א-זרקאווי, מחליף את ארגון אל-קאעדה המקורי כמפיץ הג'יהאד ברחבי העולם. עוד אומר המסמך, כי בנוסף להיותו מפקד אל קאעדה בעיראק, משמש זרקאווי כמנהיג התנועה במזרח התיכון כולו, וגם בצפון אפריקה.

המסמך מפרט את ההכנות שעשה זרקאווי למאבקו באמריקאים – הכנות שהחלו כבר לאחר נפילת אפגניסטן, יותר משנה לפני שאכן התחילה הפלישה לעיראק, וכללו הקמת מחנות ומחסני תחמושת בכל רחבי עיראק.

במסמך מפורטים "הצירים העיקריים" של פעילות זרקאווי בעיראק. הציר הראשון הוא בידוד הצבא האמריקאי בעיראק, שמושג על ידי רציחת המתורגמנים העובדים בשירותו וחברי כוחות הביטחון העיראקיים הפועלים בהנחייתו. המטרה בפעילות זו היא שהמשמר הלאומי העיראקי יסרב בסופו של דבר להגן בגופו על הכוחות האמריקאיים, ואז יוכלו לוחמיו של זרקאווי להרבות בהתקפות ישירות על האמריקאים ישירות. הציר השני הוא בידוד הממשלה העיראקית באמצעות פגיעה בשגרירים הנשלחים אליו, כדי שמדינות העולם יתייאשו מקיום קשרים עם ממשלה זו. הציר השלישי הוא פגיעה במיליציות השיעיות "הכופרות". בסעיף זה מבהיר המחבר, המזדהה כסעודי בשם אבו עבדאללה אחמד אל-עמראן, כי לאחר נסיגת הכוחות האמריקאיים, תחל "מלחמה קשה עם הצבא הזה של השיעים". לכן מבקש זרקאווי להשמיד את הכוחות השיעיים עוד בטרם נסיגת האמריקאים, כדי "שהזירה תהיה מוכנה לשליטתם של לוחמי הג'יהאד".

המסמך טוען, כי המדינות הערביות והמערביות מתערבות במלחמה בעיראק מפני שהן יודעות שניצחון הג'יהאד יתפשט תחילה למדינות השכנות ולבסוף גם למדינות המערב "במסגרת מהלך ג'יהאדי כלל-עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully