וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרה מפסיקה לשתף פעולה עם הבריטים

רויטרס

22.9.2005 / 15:00

מועצת העיר החליטה להשעות את שיתוף הפעולה עם הבריטים, עד שאלה יתנצלו על חילוץ חייליהם בכוח מהכלא בעיר וישלמו על הנזק

העיר בצרה שבעיראק הודיעה כי תפסיק לשתף פעולה עם הכוחות הבריטיים עד שתקבל התנצלות ופיצוי על הפשיטה הבריטית, בה שוחררו מהכלא בבצרה שני חיילים בריטיים.

"מועצת העיר נועדה אתמול והחליטה להשעות כל שיתוף פעולה עם הבריטים עד שיעמדו בשלושה תנאים", אמר מושל בצרה מוחמד אל-וואילי. "התנאים", הוסיף המושל, "הם להתנצל על מה שאירע, להבטיח שזה לא יקרה שוב ולספק פיצוי כלשהו על הנזק שנגרם במהלך הפעולה". וואילי אמר שמועצת העיר בת 41 החברים הגיעה להחלטה פה אחד. הוא הוסיף שהוא מצפה לקיום פגישה בין מועצת העיר לבכירי צבא בריטיים ביום שישי או שבת.

התקרית אירעה ביום שני, לאחר שהמשטרה העיראקית עצרה שני סוכנים סמויים של צבא בריטניה לאחר שהבריטים פתחו באש על שוטרים עיראקים. הבריטים הוחזקו בבית הכלא המרכזי בעיר, והכוחות הבריטים החליטו לפתוח במבצע לחילוץ חבריהם. תחילה נהדפו הבריטים בידי המון עיראקי זועם, שאף העלה טנק בריטי באש. מאוחר יותר חזרו הבריטים בכוחות מתוגברים, וכלי רכב משוריינים הפילו את קירות הכלא. החיילים שוחררו מבית סמוך, אליו הועברו מוקדם יותר. המשטרה העיראקית ועדי ראייה טוענים שלפחות שני עיראקים נהרגו בהתנגשויות.

התקרית הובילה להפגנות אנטי-בריטיות ועוררה חשש לקריסת השקט השביר בעיר השיעית ברובה, הנמצאת בשליטה בריטית מאז הפלישה לעיראק במרץ 2003. עם זאת, ראש ממשלת עיראק, איברהים אל-ג'עפרי, ושר ההגנה הבריטי, ג'ון ריד, אמרו לאחר פגישה משותפת בלונדון כי היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות לא נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully