וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כ"ץ מנסה לאשר פיטום אווזים

19.9.2005 / 17:43

שר החקלאות יעלה בממשלה הצעת חוק לפיה על אווזים לא יחול חוק צער בעלי חיים, במטרה למנוע את סגירת הענף בארץ

פעילי הארגון "אנונימוס" הפגינו היום במשק פיטום אווזים במושב פתחיה, נגד הצעת החוק של שר החקלאות ישראל כ"ץ. על פי המפגינים, במקום התפתח עימות בינם לבין החקלאים.

כ"ץ אמור להביא בקרוב לאישור הממשלה את הצעתו, לפיה על אווזים לא יחול חוק צער בעלי חיים. ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה בעבר את ההצעה, אך השר עירער על ההחלטה, בטענה שבישיבה נכחו רק שלושה שרים מתוך 15. אם תתקבל ההצעה, ישראל תהיה המדינה היחידה המתירה בחוק את פיטום האווזים.

בג"ץ פסק בעבר, כי אסור להשתמש בשיטת פיטום האווזים המקובלת כיום בארץ. הצעתו של כ"ץ באה להכשיר שיטה אחרת לפיטום, שתגרום לסבל מופחת לאווזים. מלשכתו של השר נמסר, כי הוא קיבל את עמדת משרד החקלאות, שהוגשה לאחר בדיקה מקיפה, וממנה עולה כי קיימות שיטות פיטום פחות אכזריות. ההצעה אף קיבלה את אישורו של סגן היועץ המשפטי לממשלה.

האיסור על פיטום אווזים בארץ נכנס לתוקפו לפני כחמישה חודשים, ועדיין משרד החקלאות לא החל לאכוף אותו.

מפטמי האווזים אמרו לפעילים שהפגינו כי הם מעונינים לעזוב את התחום ולעבור הסבה מקצועית, אך המדינה לא מסייעת להם בכך. על פי המפגינים, אמרו להם החקלאים, כי הצעת החוק של כ"ץ לא משרתת את האינטרסים שלהם, והם מבקשים פיצויים כדי שיוכלו להפסיק את פעילות המשק. המפטמים הוסיפו כי בארץ קיימים רק 24 מפטמי אווזים, וזאת בניגוד למספרים שהציג משרד החקלאות.

ממשרד החקלאות נמסר כי בארץ יש היום כמעט 600 משפחות המתפרנסות מהענף, שרוב תוצרתו הולכת לייצוא. לממשלה יש אחריות למשפחות, ועל כן נבדקות אופציות נוספות לפני ההחלטה על סגירת הענף וההסבה המקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully