וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הודיעה על סגירת מעבר רפיח

15.9.2005 / 11:05

גדרות תיל נפרסו במעברים הפרוצים, אך תנועת האזרחים נמשכת. 20 פלסטינים נעצרו לאחר שחדרו לישראל מן הגבול עם מצרים

מצרים הודיעה, כי היא סגרה היום את המעברים הפרוצים ברפיח והודיעה לפלסטינים שלא תאפשר יותר מעבר חופשי בין המדינות. המצרים הציבו גדרות תיל כדי לחסום את המעברים הפרוצים, ואולם בקול ישראל דווח, כי מעבר האזרחים נמשך. הבוקר פתחה מצרים את מעבר הגבול כדי לאפשר לעשרות אלפי פלסטינים שפרצו את הגבול למצרים לשוב לרצועה.

הבוקר דיווחו מקורות פלסטיניים, כי שוטרים של הרשות הפרושים לאורך גבול מצרים ירו באוויר כדי למנוע מאזרחים לעבור לצד השני של הציר.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום, כי המצב בו ציר פילדלפי הפקר, ייפסק. גורמים בצה"ל טוענים, שאוזלת ידם של המצרים בציר היא סיבה לדאגה.

בגלי צה"ל דווח, כי כוחות חי"ר ומג"ב מגבירים את נוכחותם על הגבול עם מצרים, מדרום לפילדלפי, מחשש שמבוקשים פלסטינים יבקשו לחדור משם לישראל לאחר שהצליחו לעבור למצרים דרך רפיח בימים האחרונים.

כתבי "הארץ", ארנון רגולר, עמוס הראל ויואב שטרן מוסיפים:

שוטרי מג"ב וגששים של צה"ל עצרו הלילה בנגב הדרומי שלוש קבוצות של פלסטינים תושבי רצועת עזה שניסו לחדור לישראל דרך סיני, לאחר שיצאו מהרצועה למצרים דרך הגבול הפרוץ ברפיח. שתיים מהקבוצות נעצרו באזור ניצנה, והשלישית דרומית יותר, סמוך לצומת ציחור. בסך הכל נעצרו 20 פלסטינים.

העצורים סיפרו, כי יצאו מהרצועה דרך הגבול עם מצרים, שנפתח לאחר נסיגת צה"ל. לדבריהם, הם באו לחפש עבודה בישראל. העצורים הועברו לחקירת משטרה, בין השאר כדי לוודא שאינם מחבלים שהסתננו לישראל לצורך ביצוע פיגועים. בצה"ל צופים שההסתננות בשיטה זו תתרחב בתקופה הקרובה, לנוכח העובדה שקל מאוד לעבור מעזה לשטח מצרים ומשם לתחומי ישראל.

מאז פינתה ישראל את הרצועה ביום שני בבוקר, אלפי אזרחים פלסטינים עברו באופן חופשי בין שני צידי הגבול ברפיח, וכוחות משמר הגבול המצרי נמנעו מלהתערב. אתמול פוצצו פעילי חמאס חמושים קטע בגדר הגבול כדי להקל על תנועת התושבים.

המצרים והפלסטינים הודיעו אתמול, כי הם מאריכים את האולטימטום לסגירת הגבול ברפיח עד אתמול בחצות, אך לא נמסר באילו צעדים יינקטו כלפי מי שלא ישוב לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully