וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות ומצרים ידונו בפיקוח על הגבול ברצועה

14.9.2005 / 13:50

אלפי פלסטינים ממשיכים היום לעבור למצרים ברפיח. פעילי חמאס פוצצו קיר על מנת להקל על המעבר לתושבים בין שני חלקי העיר

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, יבקר במצרים ביומיים הקרובים כדי לדון בהסדרי הפיקוח בגבול בין רצועת עזה למצרים. כך מסר היום היועץ לביטחון לאומי ברשות, ג'יבריל רג'וב. אבו עלא ידון עם המצרים כיצד לפקח במשותף על הגבול באופן מסודר.

פעילי חמאס פוצצו בשעות הבוקר קיר בטון במעבר הגבול ברפיח ופערו בו פתח כדי להקל את המעבר בין שני צדי הגבול. בקול ישראל דווח, כי המחסום שפוצץ הוקם בחפזון במהלך הלילה בידי קצינים מצרים ופלסטינים כדי לחסום את הגבול. על פי הדיווח, חייל מצרי אחד הביט חסר אונים בפעילי החמאס. אחד מהם, איש הזרוע הצבאית של הארגון, הזהיר שוטרים פלסטינים שהיו במקום שלא לסגור את הפרצה ואמר כי על כל פתח שיסגרו, יפתחו הוא וחבריו עשרה.

בקול ישראל דווח, כי פלסטינים ומצרים המשיכו הבוקר לעבור בלי הפרעה בין שני חלקי העיר רפיח, על אף הבטחות של קצינים פלסטינים לסגור היום את הגבול. במקום ניצבו רק כמה חיילים מצרים, לא חמושים.

שר הביטחון, שאול מופז, דרש מן הרשות הפלסטינית "להשליט חוק וסדר ברצועת עזה ולהפסיק מיד את ההתפרעות הבלתי מרוסנת של פלסטינים בציר פילדלפי". המזכיר הצבאי של שר הביטחון שוחח עם השר מוחמד דחלאן, והודיע לו כי אם ההתפרעות והסגת הגבול לא ייפסקו, לא תממש ישראל כמה סיכומים עם הפלסטינים בעניינים ביטחוניים ואזרחיים.

בקול ישראל דווח, כי ישראל דרשה גם ממצרים לעמוד בהתחייבותה לשמור על הסדר בציר פילדלפי וביקשה להאיץ את פריסת חייליה באיזור. השר מופז פנה גם למתווך האמריקאי, הגנרל ויליאם וורד, ולשגריר האמריקאי בישראל, דן קרצר, וביקש מהם להפעיל את השפעתם כדי להשיב את הסדר בציר פילדלפי.

מקורות ביטחוניים אמרו שישראל מתכוונת למצות תחילה את המהלכים המדיניים. נראה שבמערכת הביטחון מקווים שאלו עדיין "חבלי לידה" המאפיינים את הימים הראשונים שלאחר הנסיגה וכי משטר הגבולות יתייצב בקרוב. גורמים ביטחוניים ברשות אמרו אתמול שהוסכם בינם לבין גורמי ביטחון במצרים שהיום יופסק המעבר החופשי.

שגריר מצרים בישראל אמר כי על אף יציאת צה"ל והמתנחלים, רצועת עזה עדיין אינה משוחררת. לדבריו, ישראל ממשיכה לשלוט בדרכי הים ובמרחב האוירי של הפלסטינים ועדיין לא נתנה תשובות בעניין מעברי הגבול. השגריר, מוחמד איברהים עאסם, אמר כי ארצו תעשה מאמץ של מאה אחוזים למנוע הברחות דרך הגבול בין עזה למצרים. לדבריו, מה שאירע בימים האחרונים היה התפרצות רגשות של פלסטינים, שלא ראו את קרוביהם במשך שנים.

שגריר מצרים שב והדגיש את עמדת ארצו, כי אין צורך בנוכחות ישראלית במעבר הגבול בין עזה למצרים וכי רק כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית ושל מצרים צריכים להיות שם.

הרשות הפלסטינית תקיים אחר הצהריים את העצרת המרכזית לרגל נסיגת ישראל, בהשתתפות נציגים מכל הפלגים הפלסטינים. העצרת תתקיים על חורבות היישוב נווה דקלים, במעמד יושב ראש הרשות, אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully