וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז דרש מהרשות להשליט חוק וסדר ברצועה

14.9.2005 / 8:16

בישראל הודיעו, כי אם ימשכו ההתפרעויות והסגת הגבול לא ימומשו סיכומים עם הפלסטינים בעניינים ביטחוניים ואזרחיים

שר הביטחון, שאול מופז, דורש מן הרשות הפלסטינית "להשליט חוק וסדר ברצועת עזה ולהפסיק מיד את ההתפרעות הבלתי מרוסנת של פלסטינים בציר פילדלפי". המזכיר הצבאי של שר הביטחון שוחח עם השר מוחמד דחלאן, והודיע לו כי אם ההתפרעות והסגת הגבול לא ייפסקו, לא תממש ישראל כמה סיכומים עם הפלסטינים בעניינים ביטחוניים ואזרחיים.

בקול ישראל דווח, כי ישראל דרשה גם ממצרים לעמוד בהתחייבותה לשמור על הסדר בציר פילדלפי וביקשה להאיץ את פריסת חייליה באיזור.

השר מופז פנה גם למתווך האמריקאי, הגנרל ויליאם וורד, ולשגריר האמריקאי בישראל, דן קרצר, וביקש מהם להפעיל את השפעתם כדי להשיב את הסדר בציר פילדלפי.

מקורות ביטחוניים אמרו שישראל מתכוונת למצות תחילה את המהלכים המדיניים. נראה שבמערכת הביטחון מקווים שאלו עדיין "חבלי לידה" המאפיינים את הימים הראשונים שלאחר הנסיגה וכי משטר הגבולות יתייצב בקרוב. גורמים ביטחוניים ברשות אמרו אתמול שהוסכם בינם לבין גורמי ביטחון במצרים שהיום יופסק המעבר החופשי.

אבו מאזן: נפסיק הכאוס ברשות, נתחיל באיסוף הנשק

כתבי "הארץ", ארנון רגולר ועמוס הראל מוסיפים:

"מהיום והלאה לא יימשך התוהו ובוהו הביטחוני, כאוס הנשק ומעשי החטיפה שאינם אופייניים לתרבותנו" - כך אמר אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בנאום חגיגי, יום לאחר השלמת פינוי רצועת עזה. מלשכת אבו מאזן נמסר, כי היו"ר מתכוון להתחיל בפירוק הקבוצות החמושות ברשות בזמן הקרוב. ברשות מתכוונים להתחיל בפירוק הנשק מהקבוצות שפועלות כחלק מהפתח, ורק לאחר מכן לעבור לפירוק נשקם של הארגונים האיסלאמיים. אבו מאזן מתעקש שחמאס יניח את נשקו מיד לאחר הבחירות לפרלמנט, בינואר.

"ההתחלה תהיה בתוך הבית פנימה, כדי להראות לקבוצות האחרות שהתהליך רציני", אמר אתמול ראש לשכת אבו מאזן, רפיק אל-חוסייני, שנמנע מלנקוב לוח זמנים מפורט לתחילת פירוק הנשק. הוא הוסיף ש"אין יותר נוכחות ישראלית בעזה ולכן נשיאת נשק ברחובות וקיומן של מיליציות אינן מוצדקות. אחרי ינואר גם החמאס לא יזדקק יותר לנשקו". עד כה הסתפקה הרשות הפלסטינית רק בהכרזה על איסור נשיאת נשק, שלא נאכף.

אתמול התייחס גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, להחזקת הנשק. משעל אמר לתחנת הרדיו של חמאס בעזה ש"אנו דוחים את האפשרות שמאן דהוא בזירה הפלסטינית יתייחס למאבק המזוין או לנשק המאבק מנקודת מוצא של העמדות האמריקאיות והציוניות.

"אנו חושבים בעניין זה רק על טובת העם הפלסטיני". כל מנהיגי החמאס שנדרשו בשבועות האחרונים לסוגיית פירוק הנשק דחו את הנושא על הסף, ובכלל זה ראשי ההנהגה ברצועת עזה וכן ראשי הזרוע הצבאית של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully