וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים הציתו בתי כנסת ברצועה

12.9.2005 / 8:00

כוחות הביטחון הפלסטינים, מלווים בתושבים הצועדים בליווי צפירות, נכנסו ליישובים המפונים. אבו מאזן: יום של שימחה

תושבים פלסטינים, אשר נכנסו להתנחלויות שהועברו לשליטה ביטחונית פלסטינית, הציתו את בתי הכנסת בנווה דקלים, במורג ובנצרים, תוך יריות של חמושים באוויר. בבית כנסת נוסף, עלה חמוש על הגג, נופף בדגלי הארגונים החמושים וצעק "אללה אכבר".

כוחות הביטחון הפלסטינים, שניסו להשתלט על המתפרעים ששרפו את בית הכנסת בנצרים, נהדפו על ידי ההמון המשולהב. בגלי צה"ל דווח, כי פלסטינים הציתו את מפעל "חסלט" באזור התעשייה של ההתנחלות המפונה כפר דרום. מן האזור כולו היתמרו להבות ועשן כבד.

כוחות הביטחון הפלסטינים נכנסו הלילה לכל היישובים המפונים ברצועה. יחידות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים נסעו במכוניות אל היישובים המפונים, תוך שהחיילים מצפצפים בצופרי המכוניות, משליכים זיקוקים ויורים יריות שמחה באוויר. החיילים הניפו את דגל הרשות הפלסטינית בהתנחלות המפונה נווה דקלים.

אל החיילים נלוו מאות תושבים פלסטינים שתופפו בתופים וקראו קריאות שמחה. מקצת מהצועדים הניפו תמונות של חברי הארגונים שנהרגו באינתיפאדה. כמה מן התושבים נכנסו ליישובים, השתטחו על הקרקע, נישקו אותה וקראו "אללה אכבר". חלק מהתושבים נשאו תפילה על האדמות המפונות. "היום, זה היום המאושר בחיי", אמר ג'וואד אבו לאפי, לאחר תפילה שנשא בגני טל.

המסגדים בעזה השמיעו באמצעי הכריזה שירי "שחרור" ותושבי העיר קראו ברמקולים קריאות שמחה. "זהו רק הצעד הראשון לקראת שחרור נוסף...מחר נשחרר את כל פלסטין", קרא תושב עזה ברמקולים של המסגד.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר הלילה בעזה, כי נסיגת ישראל מן הרצועה היא "יום של שמחה לפלסטינים". בשיחה עם כתבים אמר אבו מאזן, כי "הסתיים הכיבוש במקצת מאדמות הפלסטינים". לדבריו, זהו צעד חשוב, אך עדיין דרושים עוד צעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully