וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הודיעה שתהרוס את בתי הכנסת

12.9.2005 / 0:20

לאחר החלטת הממשלה להשאיר על כנם את בתי הכנסת בגוש קטיף, מודיעים ברשות כי אלו הם "סממני הכיבוש" והם לא יזכו להגנה

דובר משרד הפנים הפלסטיני, טאופיק אבו חוסה, הודיע סמוך לחצות שבתי הכנסת בהתנחלויות ייהרסו. סוכנות איי. פי דיווחה, כי לדבריו, ההחלטה של ממשלת ישראל להותיר את בתי הכנסת העמידה את הפלסטינים במצב בלתי אפשרי. "הרשות החליטה להרוס את כל המבנים שנותרו בהתנחלויות שאותם לא הרסה ישראל, וזה כולל את בתי הכנסת. למעט החממות, לא תשאיר הרשות מבנים בהתנחלויות".

מוקדם יותר אמש אמר היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, כי הרשות לא תגן על בתי הכנסת שהשאירה ישראל ברצועת עזה. "המבנים האלה הם סממנים של הכיבוש הישראלי והם ייהרסו", אמר רג'וב. בגלי צה"ל דווח, כי גם החמאס וגם גדודי חללי אל אקצא הודיעו כי מבני בתי הכנסת ייהרסו.

גם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, מוחמד דחלאן, יצא נגד החלטת הממשלה להותיר את בתי הכנסת בגוש קטיף על תילם. "מבחינתנו, אין הבדל בינם לבין יתר המבנים בהתנחלויות", אמר דחלאן.

מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, בירך על החלטת הממשלה שלא להרוס את בתי הכנסת בגוש קטיף. כתב "הארץ", אלוף בן, דיווח כי שר החוץ, סילבן שלום, אמר לענאן, כי השמירה על בתי הכנסת "תהיה מבחנה המוסרי של הנהגת הרשות". ענאן הבטיח להתקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולבקש ממנו שיקח אחריות ויפעל בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully