וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן רוב בממשלה נגד הריסת בתי הכנסת ברצועה

10.9.2005 / 16:07

ששה שרים מהליכוד הודיעו כי יתנגדו להריסה. על פי יו"ר ש"ס ישי גם השרים בן אליעזר ושימחון יתנגדו מחר בהצבעה. השר שלום: יהודי לא הורס בתי כנסת

בממשלה מסתמן רוב נגד הריסת בתי הכנסת ברצועת עזה. בגלי צה"ל דווח, כי עד כה הודיעו על התנגדותם להריסה, השרים מופז, שלום, נוה, לבנת, כ"ץ והנגבי מהליכוד ואילו יו"ר ש"ס אלי ישי מסר כי גם שרי העבודה בן אליעזר ושימחון הוגיעו לו כי יתנגדו להריסת בתי הכנסת.

שר הביטחון, שאול מופז, אמר כי אם יוחלט להרוס את בתי הכנסת, תדחה ביממה אחת לפחות יציאת כוחות צה"ל מהרצועה. ההצבעה בעניין אמורה להתקיים מחר בממשלה.

אלוף בן, עמוס הראל "הארץ" מוסיפים:

שר החוץ סילבן שלום, הסביר את החלטתו להצביע נגד ההריסה, בכך שללשכתו הגיעו פניות רבות ממנהיגי קהילות יהודיות ברחבי העולם שהתריעו בפניו כי ההריסה על ידי ממשלת ישראל עלולה להוות תקדים מסוכן שישמש ממשלות זרות להריסת מקומות קדושים ליהדות.

"יהודי לא הורס בית כנסת", אמר שלום, "אני מקווה שהרשות הפלסטינית תתעשת ולא תיתן לברבריות ולוונדליזם להשתלט על בתי הכנסת. אם כך יקרה, יידע כל העולם עם מי יש לנו עסק".

מופז אמר אתמול בראיון לגלי צה"ל: "בתי הכנסת יישארו על תילם. הפלשתינאים יידרשו להשגיח עליהם ולמרות שהם דחו את ההצעה הזו, התפיסה שאומרת כי עדיף שאחרים יהרסו, מאשר שיהודים, ישראלים, חיילי צה"ל יפוצצו ויהרסו את בתי הכנסת - עדיפה בעיני".

בן אליעזר אמר כי במקום להרוס את בתי הכנסת, משרד הביטחון יכול להעמיד צוותים ולפרק מכלולים שלמים מבתי הכנסת בתוך זמן קצר. השר הנגבי אמר, כי הרשות הפלסטינית צריכה לשלוט באנשיה, וסוגיית בתי הכנסת היא מבחן יכולת שלה.

ח"כ יוסי שריד (יחד-מרצ) אמר לעומת זאת, כי הרשות הפלסטינית איננה יכולה לשמור על בתי הכנסת. יש לה שליטה מוגבלת ברצועת עזה, ובהטלת האחריות לבתי הכנסת על הרשות, הממשלה מתנערת מאחריותה שלה.

ח"כ יוסי ביילין (יחד) אמר, כי יש לפרק את כל בתי הכנסת. התחרות בין שרי הממשלה על הנאמנות לבתי הכנסת היא אחת הפרשיות המביישות ביותר של ממשלת שרון והוויכוח הנוכחי אינו מוסיף כבוד לישראל ולערכי היהדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully