וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום יתנגד להריסת בתי הכנסת ברצועה

אלוף בן, עמוס הראל

10.9.2005 / 12:43

שר החוץ הסביר זאת בכך שקיבל פניות רבות ממנהיגי קהילות יהודיות בעולם החוששים מפני תקדים להריסת מקומות קדושים

שר החוץ, סילבן שלום, הודיע כי יצביע מחר נגד הריסת בתי הכנסת ברצועת עזה.

שלום הסביר את החלטתו בכך שללשכתו הגיעו פניות רבות ממנהיגי קהילות יהודיות ברחבי העולם שהתריעו בפניו כי ההריסה על ידי ממשלת ישראל עלולה להוות תקדים מסוכן שישמש ממשלות זרות להריסת מקומות קדושים ליהדות.

"יהודי לא הורס בית כנסת", אמר שלום, "אני מקווה שהרשות הפלסטינית תתעשת ולא תיתן לברבריות ולוונדליזם להשתלט על בתי הכנסת. אם כך יקרה יידע כל העולם עם מי יש לנו עסק".

ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט ביום חמישי לעכב את הרס בתי הכנסת ברצועת עזה, למרות החלטת בג"ץ המתירה להורסם. שרון נענה לפניית שר הביטחון, שאול מופז, שהמליץ לנסות למצות עוד מהלכים אחרונים כדי למנוע את ההריסה, ולהעביר את האחריות לבתי הכנסת לגורם אחר.

נשיא המדינה, משה קצב, קרא אתמול לא להרוס את בתי הכנסת. הנשיא נפגש עם חברי ועד מועצת הרבנות הראשית בקרית מלאכי, שביקשו את סיועו למנוע את הריסת בתי הכנסת. הרב יהודה דרעי, מחברי הוועד, אמר כי הוא והרבנים האחרים הוציאו פסק הלכה הקורא להתפלל ולשאת דרשות בבתי הכנסת בארץ ובחוץ לארץ נגד ההריסה. לקראת ישיבת הממשלה, שתכריע את עתיד בתי הכנסת ברצועה, פנה המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לשרי הממשלה, בבקשה שיתנגדו להריסת בתי הכנסת.

אם יוחלט בסופו של דבר על הריסתם, הרוב מבין 30 בתי הכנסת בהתנחלויות שפונו ייהרסו על ידי דחפורים. המבנים הגדולים יותר, כמו בית הכנסת בנוה דקלים, יפוצצו בידי חבלנים. מכל בית כנסת יילקח חלק שיועבר לידי אנשי הרבנות בישראל. בעתיד, ישובצו חלקים אלה במבנים של בתי כנסת חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully