וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלבאני: עיראק עדיין לא מוכנה להכיר בישראל

10.9.2005 / 0:11

לשאלת עיתונאים ישראלים, אמר הנשיא העיראקי, כי רק לאחר שישראל תגיע להסכם עם הפלסטינים ניתן יהיה להתקדם בתהליך

נשיא עיראק, ג'לאל טלבאני, אמר אמש במסגרת נאום שנשא במרכז "סבן" למזרח תיכון של מכון "ברוקינגס", בו השתתפו גם עיתונאים ישראלים, כי ארצו עדיין לא מוכנה להתחיל בתהליך הכרה בישראל. לדבריו, בניגוד לחימום היחסים בין ישראל לפקיסטן, שהיא מדינה איסלאמית, עיראק היא מדינה ערבית המחויבת להחלטות הפסגה בביירות. לכתב קול ישראל אמר הנשיא, כי רק לאחר שישראל תגיע להסכם עם הפלסטינים, יהיה אפשר להתקדם בתהליך. לדבריו הוא "לא פחות פלסטיני מהפלסטינים". עם זאת אמר הנשיא, כי עיראק אינה עויינת את ישראל.

נשיא עיראק אמר גם שאינו מתכוון להיפגש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, בעצרת האו"ם החגיגית שתתקיים בניו יורק בשבוע הבא. בחדשות ערוץ 2 דווח, כי הנשיא העיראקי נפגש גם עם איש העסקים הישראלי חיים סבן, אשר דן איתו בנושאים עסקיים ואף הזמינו לבקר בישראל. לדברי סבן, טלבאני אמר כי כאדם פרטי היה שמח להיענות להזמנה, אך כנישא עיראק אינו יכול.

עוד אמר טלבאני בנאומו, כי בתוך שנתיים יוכלו כוחות ארה"ב לעזוב את עיראק. "אנו זקוקים לכוחות האמריקאים כדי להרתיע את שכנינו. נסיגה מהירה של הכוחות האמריקאים עלולה להוביל לניצחון הטרוריסטים בעיראק", אמר. נשיא עיראק, השוהה בניו יורק, אמור היה להיפגש אמש עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully