וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי סורי: יש לי מידע על גורל רון ארד

שי שריג

23.6.2001 / 11:49

ניזאר ניוף, ששוחרר לאחרונה מהכלא, טוען: המודיעין הסורי ניסה לחטוף אותי כדי למנוע חשיפת פשעים של כוחות הביטחון הסוריים ופרטים על רון ארד; סוריה: הוא חולה נפש

עיתונאי סורי, לוחם זכויות אדם שהיה כלוא בסוריה במשך 9 שנים ושוחרר לפני כחודש, מאיים לחשוף מידע סנסציוני שעלול לגרום נזק מדיני קשה לסוריה ולעומדים בראשה. בין היתר, הוא טוען כי יש ברשותו מידע על גורל הנווט הישראלי הנעדר, רון ארד, שאותו הוא מתכוון לחשוף בקרוב.

העיתונאי, ניזאר ניוף שמו, בשנות הארבעים לחייו, נעצר בסוריה בראשית שנות התשעים, בעקבות פעילותו האינטנסיבית בארגון זכויות אדם שהוחרם על ידי הנשיא אסד. פעילותו הנוכחית של ניוף מעוררת דאגה רבה בקרב שלטונות סוריה ומנגנוני הביטחון שלה.

בראיון שנתן למשרד "רויטרס" בביירות, גילה ניוף כי יש בידיו מידע על מקום קבורתם של אסירים סוריים, לבנוניים וירדניים שהוחזקו בסוריה ונקברו בהם. עוד טען כי ברשותו מידע גם על גורלו של הנווט הישראלי הנעדר, רון ארד. מידע סנסציוני אחר שבכוונתו לחשוף קשור למעורבותם של מנגנוני הביטחון הסוריים ברציחתו של באסל אלאסד, אחיו של בשאר אלאסד שהיה מועמד לרשת את חאפז אל-אסד אך נהרג בתאונת דרכים. ניוף סרב למסור פרטים נוספים בנושאים רגישים אלה.

ביום רביעי האחרון נעלם ניוף באורח מסתורי, כשהיה בדרכו מביתו שבדמשק לבדיקה אצל רופא. בני משפחתו וארגוני זכויות אדם בעולם הביעו מחאה חריפה נגד סוריה והאשימו את מנגנוני הביטחון הסוריים בחטיפת ניוף. אתמול בבוקר שוחרר ניוף במפתיע, על פי הוראה אישית של בשאר אלאסד שנאלץ להיענות ללחצים הבינלאומיים שהופעלו על סוריה, בין היתר כדי לצמצם את הביקורת נגדו ערב ביקורו בצרפת.

ניוף התראיין אתמול לסוכנות הידיעות הבינלאומיות וסיפר כי הוא נעצר בידי אנשי כוחות הביטחון והמודיעין הסורי ביום רביעי האחרון, כשהיה בדרכו לרופא. "הם איימו על חיי, בגלל שהתכוונתי לחשוף פרטים מרעישים הנוגעים לפעילותם, במסגרת מסיבת עיתונאים שאמורה היתה להתקיים ביום רביעי בערב. התכוונתי לדבר על פשעים שביצעו כוחות הביטחון הסוריים מעל אדמת סוריה ומחוץ לה".

"פרטים נוספים - עם שובו של הנשיא בשאר מצרפת"

ניוף הוסיף כי הוא יחשוף פרטים נוספים לאחר שנשיא סוריה, בשאר אלאסד, ישוב מביקורו בצרפת שיחל ביום שני הקרוב. הוא הסביר כי אין בכוונתו להשתמש במידע שברשותו כדי לגרום להפעלת לחצים בינלאומיים נוספים על סוריה בתקופה הנוכחית.

דובר סורי רשמי הכחיש את כל ההאשמות שהפנה ניוף, וטען כי מדובר באדם חולה מאוד, הסובל מדיכאון ומבעיות נפשיות נוספות, ואשר כל מטרתו היא לעורר המולה תקשורתית. "איננו יכולים לשער מה יהיה צעדו הבא רק כדי להמשיך להוות מוקד להתעניינות תקשורתית", אמר הבכיר הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully