וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא עיראק: סדאם הודה בפשעים שביצע

רויטרס

7.9.2005 / 14:33

טלבאני טוען שסדאם הודה באחריות להוצאות להורג ופשעים אחרים, כמו רצח עשרות אלפי כורדים. יועץ משפטי למשפחת חוסיין מכחיש

נשיא עיראק, ג'לאל טלבאני, אמר אתמול שהרודן המודח סדאם חוסיין הודה במעשי רצח ופשעים אחרים שבוצעו במהלך תקופת שלטונו,כלל טבח של אלפי כורדים בסוף שנות ה-80'.

טלבאני סיפר בראיון בטלוויזיה העיראקית כי השופט החוקר בפרשה מסר לו ש"הצליח לחלץ הודאות מפיו של סדאם" בנוגע לפשעים "כמו הוצאות להורג" עליהן הורה הרודן המודח בעצמו.

כשנשאל לגבי דוגמאות ספציפיות, השיב טלבאני הכורדי "אנפאל" – שם הצופן למבצע של צבע עיראק נגד הכורדים שהתנהל בין 1987-1988 והוביל, לטענת האיחוד הפטריוטי של כורדיסטן (שטלבאני הוא מנהיגו) למותם של 182 אלף כורדים ולהשמדת "עשרות כפרים כורדיים". בין הכפרים הללו נכלל גם חלבג'ה, שם נרצחו אלפי כורדים בהתקפת נשק כימי ב-1988.

"סדאם חוסיין הוא פושע מלחמה ומגיע לו להיות מוצא להורג 20 פעם ביום בשל פשעיו נגד האנושות", אמר טלבאני, שבעבר הצהיר שלא יחתום על צו להוצאת סדאם להורג, בשל התנגדותו העקרונית לעונש המוות.

אולם אחד מיועציה המשפטיים של משפחת סדאם חוסיין, עבד אל-חאק עלאני, אמר שסדאם לא הזכיר כל הודאה כשנפגש ביום שני עם פרקליטו העיראקי. "האם זו בדיה של טלבאני, או מה? הבה לא ננהל את המשפט בטלוויזיה. בואו ניתן לבית המשפט, ולא לתקשורת, לפסוק בעניין", אמר עלאני.

משפטו הראשון של סדאם יחל ב-19 באוקטובר, באשמת חלקו בפשע אחר – טבח של שיעים בעיירה דוג'אייל, בעקבות ניסיון התנקשות נגדו שנערך במקום. בית הדין המיוחד החליט להעמיד את סדאם לדין על כל פשע בנפרד, במקום לקבוץ את פשעיו להליך אחד. סדאם צפוי לעונש מוות אם יורשע באחריות לטבח בדוג'אייל, וכבר נשמעו הערכות שאם כך יקרה הוא יוצא להורג מיד ולא יועמד לדין על יתר הפשעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully