וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לשידוכין יישאלו: איפה היית בפינוי?

5.9.2005 / 11:56

הורים ובנות בקרב מתנגדי ההתנתקות אומרים, כי לא ייתנו יד לשידוכים עם חיילים שהשתתפו ב"עקירת היישובים"

תהליך הפינוי מן ההתנחלויות ברצועת עזה וצפון השומרון חודרת כעת גם לחיי האישות של המתנגדים להתנתקות. בערוץ 7 דווח, כי השתתפותם של חיילים בפינוי המתנחלים פוגעת בסיכויי השידוך שלהם בקרב המפונות ואף בקרב מתנגדות התנתקות שלא השתתפו באופן ישיר באירועי ההתנתקות.

ר', צעירה המתחילה בימים אלה את שירותה הלאומי, ונכחה בכפר דרום בימים שטרם פינויו, מספרת כי בשיחות עם חברותיה לאחר ההתנתקות עלתה בבירור מגמה לפיה בכוונתן לדחות בעתיד הצעות שידוך עם מי שנטל חלק בביצוע המהלך. "אי אפשר לסלוח על מעשה שכזה", היא מוסיפה.

לדבריה של ש' בת 19, "ברור לי שלא אוכל אפילו לחשוב על נישואין עם בחור שנתן ידו למעשה הזה". בנות רבות מספרות כי אין מדובר בהכרח בהחלטה, אלא בתחושה. "חוץ מזה, איזה חינוך אפשר יהיה להנחיל לילדים עם אב שכזה?", שואלת ר'.

בנות והורים לבנות בקרב המתנגדים מספרים כי השאלה "האם השתתפת בפינוי" היא אחת השאלות הראשונות שיישאל מועמד לנישואין. כ', אם לנערה שלא השתתפתה בפינוי, מדגישה בכל זאת, כי "לתשובה שלהם עשויות להיות השלכות משמעותיות לגבי המשך הקשר".

כ' אומרת, כי גם היא עצמה וחברותיה לא יתנו יד ליצירת קשר לנישואין בין הבנות ל"משתתפי העקירה". לדבריה, "הדילמה אולי תהיה חריפה יותר לבנות שכבר מצויות בקשר רציני עם בחורים שגוייסו לעקירה, אבל לגבי אלה שעדיין אינן בקשר שכזה ברור לי שהן מתכוונות לדחות הצעות לנישואין עם בחורים שעקרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully