וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות סירבה לקבל אחריות על בתי הכנסת

4.9.2005 / 17:42

הפרקליטות גילתה בבג"ץ, כי הבקשה הועברה לשר ברשות באמצעות גורם אמריקאי, אולם הוא השיב בשלילה

נשיא בית-המשפט העליון, השופט אהרון ברק, הציע למדינה לפנות לרשות הפלסטינית לפני הריסת בתי הכנסת ברצועת עזה, ולבקש סיוע בשימור בתי הכנסת בגוש קטיף. הפרקליטות סירבה בטענה, כי נעשו כבר שתי פניות בנושא שלא צלחו.

פרקליטות המדינה גילתה, כי ממשלת ישראל פנתה, באמצעות גורם אמריקאי, לרשות הפלסטינית במטרה לברר אפשרות שהפלסטינים יקבלו אחריות על שימור בתי-הכנסת בגוש-קטיף וברצועת עזה אחרי השלמת ההתנתקות. הטענה הועלתה בפני שבעה שופטי בג"ץ, שהתכנסו במטרה להחליט אם לקיים "דיון נוסף" בפסק-הדין מלפני שבועיים, שבו אושרה הריסת כל בתי-הכנסת ברצועה מלבד שניים.

ההצעה הועברה באמצעות האמריקאים לשר בממשלת הרשות הפלסטינית, אולם הוא השיב בשלילה והעביר מסר המבקש מישראל שלא להפנות בקשה רשמית מסוג זה לרשות. בימים הקרובים יחליטו שופטי בג"ץ אם להיעתר לבקשה לדיון-נוסף, שהוגשה בעקבות הודעת הרבנות הראשית הקוראת לישראל שלא להרוס את בתי-הכנסת, או להשאיר את פסק-הדין על כנו. לפי שעה עומד בתוקפו צו-הביניים שהוציאה לפני שבוע השופטת איילה פרוקצ'יה, האוסר על המדינה להרוס את בתי הכנסת בהתנחלויות שפונו במסגרת ההתנתקות.

רב ההתנחלות שפונתה אלי-סיני, ישי בר-חן, פנה בשבוע שעבר לבג"ץ באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, בדרישה לקיים דיון נוסף בפסק הדין, לאחר החלטת מועצת הרבנות הראשית מלפני עשרה ימים כי אסור לישראל להרוס את בתי-הכנסת, אלא לנסות להגיע לסיכום עם גורמים בינלאומיים על שימורם גם תחת שליטה פלסטינית, ובכל מקרה עדיף שייהרסו בידי זר ולא בידי ישראל.

בהכנת הידעה השתתפו כתבי "הארץ", יובל יועז ועמירם ברקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully