וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח דניאל בארנבוים התעמת עם כתבת גל"צ

לי-אור אברבך

1.9.2005 / 22:35

באירוע השקה לספרו, אחז בארנבוים בדרגותיה של הכתבת דפנה ארד ואמר לה: "הורידי את המדים ואז נדבר". מפקד גל"צ: "התבטאות חמורה"

המנצח והפסנתרן דניאל בארנבוים סירב הערב להעניק ראיון לכתבת גלי צה"ל, לדבריו משום שזו "לבשה מדים". המקרה אירע במהלך השקת ספרו החדש, "קווי דמיון ופרדוקסים", אותו כתב יחד עם איש הרוח הפלסטיני המנוח אדוארד סעיד. כתבת התרבות של התחנה, דפנה ארד, שנשלחה במסגרת תפקידה לסקר את האירוע ולהביא ראיון עם המנצח, ניגשה אליו וביקשה לשוחח עמו. עדי ראייה במקום סיפרו הערב לוואלה! ברנז'ה, כי בארנבוים אמר לארד בזעם: "קודם תורידי את המדים ואז דברי איתי".

על פי העדים, ארד לא ויתרה ואמרה לבארנבוים, "אני חלק מגוף תקשורת ואני צריכה לקבל את תגובתך". המנצח השיב לכך בהתרסה: "לא עכשיו, אני עם חבר שהגיע מרמאללה", והוסיף כי יתראיין לארד "רק אם תהיה על אזרחי". לאחר שהתעקשה בשנית, אחז את דרגותיה ואמר לה: "תגידי למפקד שלך שלא ישלח לאירוע לזכרו של אדוארד סעיד חיילת במדים". מיותר לציין, כי כתבי גלי צה"ל מחויבים לבצע את תפקידם על מדים, ככל חייל אחר.

בארנבוים, מבכירי המנצחים במוזיקה הקלאסית בישראל, התפרסם בין השאר כשעורר סערה עקב התעקשותו לנגן את יצירתו של ריכרד ואגנר, למרות מחאתם של ניצולי שואה.

את תגובת בארנבוים לא ניתן היה להשיג עד להעלאת הידיעה. ארד סירבה להגיב לידיעה, בנימוק כי היא חיילת. אבי בניהו, מפקד התחנה, מסר הערב לוואלה! ברנז'ה: "מדובר בהתבטאות חמורה ביותר. עמדתו הפוליטית של בארנבוים ידועה, אולם מדובר בעליית מדרגה ובחוצפה מאוד לא ישראלית. הוא מסרב לשתף פעולה עם עיתונאית המייצגת כלי תקשורת בישראל. אני בטוח שהציבור כאן יידע להביע את עמדותיו כלפי האיש ויצירתו. כתבי גל"צ ימשיכו לבצע עבודתם במדים, בגאווה גדולה, תוך שליחות עיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully