וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: עדיין קיים איום לפגיעה באישי ציבור

30.8.2005 / 13:45

המפכ"ל סקר היום בוועדת החוץ והביטחון את ביצוע הההתנתקות. ח"כ אלי ישי קרא לחון את כל המתנחלים שנעצרו במהלך הפינוי

גם לאחר השלמת תוכנית ההתנתקות קיים איום ממשי על חייהם של כמה אישי ציבור מצד פעילי הימין הקיצוני, כך אמר היום קצין המודיעין הראשי של המשטרה, ניצב דודי כהן, בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

במהלך הישיבה סקר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, את תהליך ביצוע תוכנית ההתנתקות. לדבריו, יותר מ-600 פעילי ימין נעצרו במהלך ביצוע הפינוי, 72 מהם עדיין שוהים במעצר. כ-320 שוטרים וחיילים נפצעו במהלך התקריות האלימות השונות שאירעו בפינוי.

הנושא המרכזי שנידון בישיבה היה הדרישה לחון את המתנחלים שנעצרו במהלך הפינוי. ח"כ אלי ישי (ש"ס) הציע לקראדי לחון את כל העצורים שנותרו עדיין במעצר. לדבריו, "עם ישראל עבר טלטלה קשה ולכן עלינו להביט קדימה ולבצע חנינה גורפת. מן הראוי לנקוט בצעד של פיוס לאיחוי הקרעים כי אחרת יועמק השסע בחברה".

נציגי מרצ, הח"כים יוסי שריד ורן כהן, התנגדו לכך בתוקף. לדעתו של כהן, אין מקום להעניק חנינה גורפת למתפרעים אלימים ותהה אם המשטרה איננה נוהגת ברכות יתר ש"לא ראינו ביחס של המשטרה למפגינים הערבים".

שריד אמר כי הוא מתנגד בתוקף לכל חנינה למתפרעים במהלך ההתנתקות. "מי שייתן חנינה לחוליגנים אלה שסיכנו חיילים ושוטרים ופגעו בהם יקצור סופה בפינוי הבא", אמר שריד, "סלחנות במקרה הזה רק מוסיפה פורענות נוספת ותהיה קשה פי כמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully