וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי בתולות חשפו חזה למען מלך סוואזילנד

רויטרס

30.8.2005 / 13:18

מלך סוואזילנד, שחי בפאר על חשבון נתיניו המרוששים, יתחתן בפעם ה-13, המאושרת נבחרה מבין 50 אלף בתולות שרקדו טופלס

יותר מ-50 אלף בתולות חשופות חזה התחרו אתמול בריקוד על הזכות להפוך לאשתו ה-13 של מסוואטי השלישי, מלך סוואזילנד, בטקס שמבקרים טענו שאינו הולם את המדינה בעלת שיעור חולי האיידס הגבוה בעולם.

מסוואטי, המלך האבסולוטי האחרון של אפריקה שמדרום לסהרה, הגיע לבוש באזור חלציים מעור נמר כדי לצפות בריקוד הקנים, בו הוא משתמש מאז 1999 כדי לבחור לעצמו רעיות חדשות, מבין נערות הלבושות במעט מאד מעבר לחצאיות מיני עשויות חרוזים.

תוך שהן מנופפות בסכיני משטה ומזמרות בשבחי המלך והמלכה-האם, הידועה גם בתור "הפילה הגדולה", הנערות פיזזו סביב האיצטדיון המלכותי בתקווה ללכוד את מבטו של המלך בן ה-37.

"אני רוצה לחיות חיים נחמדים, להיות עשירה, שיהיה לי ב.מ.וו וטלפון סלולארי", אמרה זודווה מאמבה בת ה-16, שהשתתפה בתחרות כשצעיף צבעוני ועטור גדילים לצווארה.

מבקרים טוענים שמסוואטי, שגם כך סופג ביקורת על אורח חייו מנקר העיניים בעוד שני שלישים מנתיניו חיים בעוני מחפיר, מציג דוגמא שלילית בכך שהוא מעודד ריבוי נשים ויחסי מין עם נערות בגיל העשרה במדינה שבה 40% מהתושבים הבוגרים נגועים בנגיף ה-HIV.

"זוהי תרבותנו ולעולם לא נשתנה"

המבקרים טוענים שריקוד הקנים, שנועד באופן מסורתי להעלות על נס את ערכי הנשיות והבתולין, הידרדר לכדי מפגן של המועמדות להתחתן עם המלך. "ריקוד הקנים הושחת לטובת סיפוקו האישי של אדם אחד", אמר מאריו מסוקו, מנהיג מפלגת האופוזיציה שהוצאה מחוץ לחוק. "למלך יש תאווה לנשים צעירות ולראוותנות".

אולם רבים מתושבי סוואזילנד טוענים שלמלך הצעיר יש זכות לעשות כרצונו, ולדבריהם תשוקתו לרעיות צעירות היא מסורת סוואזית וטקסים כמו ריקוד הקנים, שהשנה משך מספר שיא של 50 אלף בתולות, מסייעים לגיבוש הזהות הלאומית. "המלך לוקח לו אישה מתי שהוא רוצה וככה זה. זוהי תרבותנו ולעולם לא נתשנה", אמרה טסאנדילה נדולבה בת ה-21, שהשתתפה גם היא בתחרות.

הטקס אתמול היה שיאן של הכנות שנמשכו שבוע, וכללו את ביטולו של איסור מלכותי על קיום יחסי מין עם בתולות, שהוצא ב-2001 במאמץ להאט את התפשטות האיידס. ימים לאחר שהחיה את האיסור העתיק, התחתן מסוואטי עם בתולה וקנס את עצמו בפרה אחת. בשבוע שעבר הוא הסיר את האיסור שנה מוקדם מהמתוכנן, ופקד על אלפי בתולות ארצו להסיר את צעיפי ההתנזרות שכרכו סביב צוואריהן כדי להרחיק גברים תאוותנים.

"מה שהמלך עשה, בכך שלקח אשה נוספת, לא היה טוב, משום שהוא אמור לקדם את הבתולין", אמרה זאנל דלאמיני בת ה-20, שעובדת במערכת הבריאות ובחרה שלא להשתתף בריקוד. "הוא אינו מנהיג טוב בגלל שריבוי נשים יכול להפיץ איידס".

מקורות בארמון של מסוואטי מסרו שאם מסוואטי אכן בחר לעצמו רעיה חדשה בריקוד של אתמול, ההודעה על כך לא תצא מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully