וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יפנה 40 משפחות משת"פים מרצועת עזה

29.8.2005 / 11:58

אל-ג'זירה: המשת"פים הבדואים יפונו מהכפר דהניה וישוכנו בישראל, מחשש לחייהם. לחצי מהמשפחות כבר יש אזרחות ישראלית

צה"ל יפנה 40 משתפי פעולה ומשפחותיהם מדרום רצועת עזה, מחשש שלאחר השלמת הנסיגה, הם ייחשפו למעשי נקם מצד האוכלוסייה המקומית. מצבם של משתפי הפעולה "אינו דומה לזה של המתנחלים, שפונו בכוח מבתיהם", אמר שלמה דרור, דובר מטעם צה"ל, לרשת "אל-ג'זירה", "הם עוזבים כי הם רוצים לעזוב. המצב מסוכן עבורם". דרור אמר עוד, שכמה מהמפונים ישוכנו בערים בדרום הארץ, במבצע מיוחד שאמור להסתיים היום, וכי "בתיהם ייהרסו והאדמות יועברו לידי הרשות הפלסטינית".

המשת"פים הם תושבי הכפר דהניה, הסמוך למחנה הפליטים רפיח, בו הפופולריות של תנועת החמאס גבוהה במיוחד. לאחרונה הביעו חשש שיציאת צה"ל מהרצועה תסכן את חייהם. בכפר חיים 350 בני אדם. רוב התושבים הם בדואים, הטוענים כי מעולם לא שיתפו פעולה נגד הפלסטינים.

לאחר כיבוש סיני על ידי ישראל ב-1967, הופקעה אדמתם לשם בניית ימית, וניתנה להם אדמה חלופית בדהניה. ב-1982, עם החזרת סיני למצרים, סירבו תושבי דהניה לשוב לאדמותיהם, לאחר שהוקעו בארצם כבוגדים על שהסכימו לחלופת האדמות מלכתחילה.

מבין 40 המשפחות המיועדות לפינוי, ל-20 כבר יש אזרחות ישראלית. ב"אל-ג'זירה" דווח, כי 20 המשפחות הנוספות יקבלו אזרחות ישראלית עם מעברם לארץ. עם זאת, מיעוט מבין תושבי דהניה החליטו להישאר ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully