וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני בע"ח: משרד החקלאות הפקיר החיות

28.8.2005 / 16:56

מבקשים מהמבקר לבדוק האם במסגרת ההתנתקות הפקיר השר כץ מאות חיות להתעללות ולמוות. הערכה: כ-500 חתולים מסתובבים בגוש

ארגונים לרווחת בעלי החיים בישראל הגישו היום תלונה למבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, נגד שר החקלאות ישראל כץ. התלונה הוגשה בגין עבירות על חוק צער בעלי חיים שנעשו, כביכול, במהלך פינוי ההתנחלויות ברצועת עזה ובצפון השומרון.

הארגונים השונים, ביניהם "תנו לחיות לחיות" ועמותת נח, מבקשים מהמבקר לבדוק את התלונות השונות. לשון החוק אומרת כי "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". לפי הארגונים, משרד החקלאות והשר העומד בראשה לא פעלו מראש כדי למנוע את סיכונם של מאות חתולים, כלבים וחיות נוספות רבות. משרד החקלאות הופקד על הטיפול בבעלי החיים במסגרת תוכנית ההתנתקות.

נציגי הארגונים דורשים מהממשלה לעכב את פינוי היישובים והרס הבתים, עד שיסתיים פינוי בעלי החיים. בנוסף, הם דורשים הקצאת תקציבים ומשאבים מיוחדים לעניין.

רשימת העבירות שצורפה למסמך כוללת, בין היתר, הפקרת בעלי חיים בשטחי הפינוי ללא כל אוכל ושתייה, הפקרת בעלי חיים בשטחי הפינוי ללא דאגה למקום חלופי וחשיפתם לסכנת מוות והתעללות, וכן הריסת מבנים ללא בדיקת נוכחותם של בעלי חיים במקום.

בנוסף, שלחו הארגונים מכתב לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה להיפגש עמו ולהסביר לו את חשיבות הטיפול בבעלי החיים במסגרת תוכנית ההתנתקות, אך עדיין לא קיבלו תשובה, לטענתם. הארגונים מבקשים להיות הנציגים של בעלי החיים שנשארו בשטח, כמו שלנציגי המתנחלים הייתה הזדמנות להיפגש עם שרון. במכתב צוטט ראש הממשלה מראיון שנתן בעבר בו התייחס לכבשים האהובות שבחוותו ואמר "אצלנו לא אוכלים חברים".

בין בעלי החיים שננטשו בשטחים שפונו יש גם סוסים, כבשים, חמורים, תרנגולות, תוכים, יונים מזן מיוחד, ארנבות, אוגרים, ברווזים ונחשים.

בתוך כך דווח, כי בימים האחרונים חולצו מעל ל-180 חתולים על ידי מתנדבי "העמותה למען החתול", בישובי צפון השומרון גנים וכדים. שר הביטחון, שאול מופז, נתן אישור מיוחד למתנדבים להיכנס לשטחים שפונו, כדי לנסות להציל את החיות. היום התחיל פינוי בעלי החיים מגוש קטיף. לפי הערכות שונות, במקום מסתובבים כ-500 חתולים ועשרות חיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully