וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 פצועים קשה בפיגוע בבאר שבע

28.8.2005 / 11:12

הפצועים הם 2 מאבטחים, שעצרו את המחבל המתאבד, שהתפוצץ בתחנה המרכזית בעיר. כ-40 בני אדם נפצעו קל. הרשות גינתה הפיגוע

פאבל סורוטקין, בן 23, ולאואי אבו ג'עמע, בן 27 מהעיירה הבדואית ערערה בנגב, הם שני המאבטחים שנפצעו קשה בפיצוץ של מחבל מתאבד בתחנה המרכזית בבאר שבע. 40 בני אדם נפצעו קל בפיגוע, מרביתם נפגעי חרדה. כל הפצועים הועברו לטיפול בבית החולים "סורוקה" בעיר. חלק מנפגעי ההלם שוחררו לבתיהם.

המחבל התפוצץ סמוך לשעה 8:30 על דרך התחבורה הציבורית בכביש הגישה לתחנה המרכזית בבאר שבע. מהמשטרה נמסר, כי המחבל ניסה לעלות לקו אוטובוס מספר 9, אלא שהוא עורר את חשדו של הנהג. הנהג לא איפשר למחבל לעלות לאוטובוס, והפנה אותו לאוטובוס אחר, מקו מספר 12, שהיה ריק באותה שעה. כמו כן, הפנה הנהג את תשומת לבו של מאבטחי תחבורה ציבורית שהיו במקום. שני המאבטחים החלו במרדף אחר המחבל, ובשלב זה הוא התפוצץ. המאבטחים נפצעו קשה.

הנהג אלי חורש, מתנדב במשטרה שעבר הדרכות לזיהוי מחבלים, סיפר: "ניגש אלי אדם ושאל אותי אם אני מגיע לבית החולים סורוקה. האדם היה בעל מבטא ערבי ופנים חיוורות. זה מה שהסגיר אותו. אמרתי לו ללכת לקו 12, וכשהסתובב הבחנתי שהוא נושא תיק גב גדול ושקית יד. סימנתי למאבטח שהיה על האוטובוס לרדת אליו. שמרתי על קשר עין עם הבנאדם, ואז במרחק של 150 מטרים מהאוטובוס היה הבזק".

דובר אגד, רון רטנר, אמר כי למיטב ידיעתו למחבל היה שותף שנפגע בפיגוע ונתפס על ידי כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר, כי המחבל נשא על גופו מטען בגדול בינוני עם רסיסים ולפי ההערכה הוא הגיע מאזור חברון. כן נמסר שלא היו התרעות ממוקדות לפיגוע בבאר שבע. כשעה לאחר הפיגוע נעצר חשוד שהסיע את המחבל המתאבד. המשטרה עצרה משעות הבוקר עשרות פלסטינים מדרום הר חברון השוהים בעיר בלא אישורי שהיה כחוק. שלשום עצרה המשטרה יותר ממאה פלסטינים מדרום הר חברון. עימם נעצרו ארבעה מסיעים ישראלים. מאז הפיגוע הכפול בבאר שבע לפני כשנה הוחל בבניית גדר ההפרדה בקו התפר הדרומי אך עד כה הושלמה בניית הגדר רק לאורך חמישים ושניים קילומטרים מתוך מאה.

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר בעקבות הפיגוע, כי יש להקשיח את המדיניות נגד הטרור ואם הרשות לא תעשה זאת, ישראל תעשה זאת. באשר לבניית גדר ההפרדה בדרום הגדה, אמר עזרא
כי "הבנייה מתקדמת באופן חלקי, איפה שאין חילוקי דעות ועיכובי בג"ץ". עזרא שיבח את הנהג והמאבטחים ואמר כי הם הצילו חיים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פירסם הודעת גינוי לפיגוע, אותו כינה "פעולת טרור", וקרא לישראל לנקוט באיפוק. עם זאת, האשים אבו מאזן את ישראל על שהרגה את חמשת המבוקשים , "בהם שלושה ילדים", בטול כרם בשבוע שעבר, ולדבריו הדבר עורר פרובוקציה שגרמה לפיגוע. אבו מאזן קרא לשמור על הרגיעה. גם הממונה הפלסטיני על המו"מ, סאיב עריקאת, גינה את הפיגוע ואמר, "אנחנו מאמינים כי שני הצדדים צריכים להשקיע מאמץ מירבי כדי לשמור על הרגיעה, שהיא האינטרס של שני הצדדים. מה שהיינו צריכים הבוקר זה יותר שלום ופחות אלימות".

בבית החולים סורוקה נפתח קו מידע שמספרו: 12-55-177
עיריית באר שבע פתחה קו מידע שמספרו: 08-6463777 או 106

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully