וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 אחוז נשואים, שליש עם ילדים, גם אקטיבים גם פסיבים

תולי שרגאי

21.6.2001 / 10:38

שאלון "עכבר העיר" משרטט פרופיל סולידי מהצפוי לחברי קהילת הגייז: 50 אחוז חיים בארון, מבלים בקריאת ספרים וארוחה במסעדה ורק מיעוט נרדף חובב סקס קינקי; מחר מצעד הגאווה

מוסף "עכבר העיר", המחולק יחד עם המקומון התל אביבי "העיר" מפרסם היום את תוצאות הסקר ששאלותיו הוצגו במוסף בשבועות האחרונים, והופנו לקהילת ההומואים, הלסביות והטרנסג'נדרים בעיר. הסקר מנסה לשרטט את פרופיל חברי הקהילה.

רוב העונים היו בגילאי 28-34 ו-50 פלוס. לדעת עורך הסקר, אלי שרון, הסיבה לכך שדווקא שתי קבוצות גיל נענו לסקר היא שאלו כבר עמדו על נטייתם המינית: הקבוצה הצעירה עברה כבר את גיל הנישואים הראוי, ועמדה בכבוד בהתקפות הסביבה. הקבוצה השנייה כבר אחרי שלב ה"מה יגידו". חברי הקהילה בגילאים האחרים, משער שרון, עדיין נמצאים בשלב גיבוש האני או שנמצאים בתוך מערכת יחסים הטרוסקסואלית, ועסוקים בגידול ילדים ולא ביציאה מהארון. יצויין כי ההיענות לסקר היתה נמוכה מהצפוי.

פמיות ולא בוצ'יות

יציאה מהארון: בניגוד לרושם העשוי להתקבל מנוכחות ההומואים והלסביות בתקשורת, למעלה ממחצית מהעונים עדיין חיים בארון, לא פחות מ-20 אחוזים מהעונים נשואים לבני המין השני. לשליש מהעונים יש ילדים מנישואים קודמים. למעלה משליש הצהירו כי אינם רוצים ילדים וקצת פחות משליש מתכננים ילדים, גם במסגרת מערכת יחסים חד מינית.

זוגיות: למעלה מ-20 אחוזים מהעונים נמצאים במערכת יחסים חד מינית. אצל רובם היא נמשכת בין שנתיים לשש שנים. המערכות הקודמות החזיקו מעמד אצל מרבית העונים עד שנתיים.

בקרב הגברים, הרוב מגדירים את עצמם גם פסיבים וגם אקטיבים, בניגוד להנחה המקובלת כי קיימת העדפה מובהקת לאחד התפקידים. רק 20 אחוזים הגדירו עצמם כאקטיביים בלבד. אצל הבנות שולטות הפמיות (הלסביות הנשיות) ולא הבוצ'יות (הגבריות). בניגוד לרושם כי חברי הקהילה ליברלים בצורה יוצאת דופן, רק מיעוט (עורכי המשאל לא נקבו באחוזים מדוייקים) הגדירו עצמם כ"חובבי סקס קינקי".

הגן הציבורי עדיין מככב

פחות הפתעות נמצאות בתחום הגילוח והשעווה: הרוב המכריע, כצפוי, מחבב בחורים חלקים, לשמחת מכוני הקוסמטיקה. 45 אחוזים מעדיפים חלק לגמרי, 29 אחוזים אוהבים כמה תלתלים סמליים, ורק שלושה אחוזים מעוניינים בבחורים עם סוודר טבעי. 23 אחוזים טענו שהם אדישים לסוגיית השיער.

צבע העור: 36 אחוזים מההומואים והלסביות מעדיפים וניל, 15 אחוז שוקולד ול-49 אחוז צבע העור אינו משנה. הרוב מעדיפים בני זוג בגילח הדומה לשלהם, או צעירים מהם. בסך הכל, רוב חברי הקהילה טוענים כי המראה החיצוני אינו ממש חשוב.

ועוד הפתעה: צורת הבילוי המועדפת על הרוב המוחץ היא סרטים וספרים העוסקים בקהילה, ולא מסיבות, על אף הנוכחות המסיבית של בני הקהילה במועדוני ארצנו. גם מסעדות הן בילוי נפוץ, דבר שעדיין לא קיבל את תשומת הלב הראויה של המסעדנים ואנשי הפירסום שלהם.

ולסיום, מאשש הסקר את ההנחה המקובלת לגבי חיי ההוללות: 80 אחוזים מהגברים הולכים לגנים ציבוריים, וגם הסאונות הן צורת הבילוי המועדפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully