וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבתיה"ס ילמדו על אצילות הנפש של הכוחות המפנים

27.8.2005 / 17:44

לבנת הנחתה את המנהלים לפתוח את שנת הלימודים בשעת מחנך בה ישוחחו עם התלמידים על המראות הקשים בהם צפו בעת הפינוי

מנהלי בתי הספר והמחנכים הונחו לפתוח את שנת הלימודים בשעת מחנך, שתוקדש לדיונים ולפעילות בנושא ההתנתקות. שרת החינוך, לימור לבנת, הנחתה את המורים לשוחח עם הילדים על המראות הקשים בהם צפו בעת פינוי היישובים ועל אצילות הנפש של הכוחות המפנים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לבנת הסבירה את החלטתה בכך, שלדבריה, פינוי היישובים הוא טראומה לאומית. "ילדי ישראל היו עדים לטראומה. הם צפו במראות בכל תחנת טלוויזיה. אני רואה את תפקידי למנוע שסע בחברה הישראלית ולחבר את השסעים, אם נוצרו, כדי לחזק את היותנו עם אחד".

באיגרת המיוחדת "על סדר היום - ממשיכים ביחד", הנחתה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, את מנהלי בתי הספר לקלוט בחום את התלמידים מהיישובים המפונים, אשר "נאלצים להתמודד עם מצב משבר ברמה האישית, המשפחתית והקהילתית". עוד נאמר באיגרת, כי "עבור חלק מהילדים עלול הפינוי להיתפס כחוויה טראומטית הכרוכה ברגשות רבי עוצמה ובמשבר אמון כלפי המדינה, מוסדותיה וסמליה, שעלולים להשפיע באופן משמעותי על חיי היום-יום".

ראש המינהל הפדגוגי במשרד החינוך, לאה רוזנברג, אמרה כי המורים יקבלו חומר עזר שהוכן עבורם לקראת היום הראשון ללימודים על ידי צוות פסיכולוגים מהמשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully