וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ מופעל על המפונים לא לחתום על הסכמים

24.8.2005 / 17:27

בוועדת השרים להתנתקות נמסר, כי פעילי ימין דורשים מהמפונים שלא לקבל פיצויים. שרון: אנו פועלים לשמר את קהילות המפונים

ועדת השרים לענייני ההתנתקות, שהתכנסה היום בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבלה דיווחים, לפיהם פעילי ימין קיצוני מגיעים לערי האוהלים של מפוני גוש קטיף, ולוחצים על המפונים שלא לקחת מקדמות ממנהלת ההתנתקות, ולא לחתום על הסכם פיצויים.

שר השיכון, יצחק הרצוג, אמר לקול ישראל, כי מדובר בצעדים פוליטיים של ארגונים ההופכים את מאבקם של המפונים קרדום לחפור בו. השר הפציר במפונים לחתום על הסכמים עם מנהלת סל"ע. הוא הציג לשרים את פתרונות הדיור המוצעים למפונים.

ב"הארץ" דווח, כי ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר במהלך הישיבה, כי "הממשלה תמשיך במאמץ העיקרי שלה ליישב את המתיישבים במקומות חדשים תוך עשיית כל מאמץ אפשרי כדי לקצר את הזמן שבו המתיישבים חיים באי בהירות". עוד אמר שרון, כי יש הרבה אמירות שקריות, שלפיהן הממשלה מתכוונת לפרק את הקהילות של המפונים. "אני רוצה לומר באופן ברור וחד משמעי - הממשלה היא זו שהציעה למתיישבים לשמר את קהילותיהם. אנו מאוד מעוניינים בכך ועושים כל מאמץ כדי שהדבר יבוצע", הדגיש. שרון ביקש ממינהלת סל"ע לאסוף נתונים ממשרדי הממשלה ולפרסם בפירוט נתונים מדויקים בדבר הפתרונות המוצעים למפונים, לרבות מספר דירות ומיקומן בכלי יישוב.

המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, אמר בישיבה כי יש להימנע מפולמוס עם המפונים מרצועת עזה וצפון השומרון, וזאת משום שהם נתפסים בציבור כגורם החלש והפגיע. לדבריו, יש להציג את הפעילות שמתבצעת עבורם.

שר הפנים, אופיר פינס, אמר בדיון כי הקמת ערי האוהלים היא ניסיון להציג מצג שווא, לפיו הממשלה פינתה את התושבים וכעת לא אכפת לה מהם.

מנכ"ל משרד השיכון, שמואל אבואב, דיווח כי במאגר הדירות הפנויות להשכרה יש כ-600 דירות זמניות לאכלוס, חלקן במקבצים של 60-70 דירות, היכולות לשמש פתרון לקבוצות המעוניינות לשמר מבנה קהילתי לתקופת הביניים. ראש מינהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, עידכן כי הממשלה שכרה עד עתה יותר מ-3,000 חדרי מלון עבור המפונים, ולפי שעה כ-600 מהם עומדים פנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully