וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד את השר יצחק מרדכי לדין על מעשים מגונים בכוח

17.4.2000 / 6:55

מרדכי: "אני חף מפשע". החלטת הפרקליטות צפויה אחרי יום העצמאות

המשטרה המליצה אתמול לפרקליטות להעמיד לדין את השר יצחק מרדכי בגין ביצוע מעשים מגונים בכוח והטרדות מיניות. המלצות המשטרה נוגעות לשלושה מקרים שונים של מעשים מגונים שמרדכי ביצע, על פי החשד, בשמונה השנים האחרונות.
המעשה הראשון הוא הטרדה של עובדת לשכתו בת 23 לפני כחודשיים. על פי החשד, ניסה מרדכי להפשיט את הצעירה ולבצע בה מעשה מגונה.
המקרה השני אירע בביתו של מרדכי בירושלים בנובמבר 96', בעת שכיהן כשר הביטחון. המתלוננת העידה כי מרדכי תקף אותה במהלך פגישה בה היו אמורים לדון בהצעת עבודה.
המקרה השלישי אירע בביתו בנתניה בשנת 92', בעת שכיהן כאלוף פיקוד צפון. על פי החשד, מרדכי תקף מינית את המתלוננת שהיתה אז חיילת.
המשטרה מסרה כי נערכה חקירה מקיפה ונגבו עשרות עדויות, שביססו תשתית ראייתית להמלצה להגיש כתב אישום בשלושת המקרים. נוסף על שלושת המקרים הללו, הוגשו תלונות נוספות אך חל עליהם חוק ההתיישנות. העונש המירבי על כל אחת מהעבירות המיוחסות למרדכי הוא שבע שנות מאסר.

השר יצחק מרדכי הגיב אתמול בערב בהודעה שפורסמה מטעמו על המלצת המשטרה להעמידו לדין. מרדכי הכחיש את הטענות נגדו ואמר: "המלצות המשטרה הן רק התחלת הדרך ולא סופה. אני חף מפשע ואין בי שום אשמה".
עוד אמר מרדכי בהודעה, כי אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום יבקש להסיר את חסינותו ויתפטר מהממשלה כדי להילחם על צדקתו בבית המשפט.

נוסף על מרדכי, המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את ראש לשכתו של מרדכי, מיכל קלה, ונהגו מאיר אוחיון בחשד לנסיון לשיבוש הליכי חקירה.
מחקירת המשטרה עלה כי השניים ניסו לשכנע את עובדת הלשכה לא להתלונן נגד השר מרדכי.

התיק "חזק מאוד"

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח היום, כי במשרד המשפטים מעריכים כי מרדכי יועמד לדין. העיתון מצטט גורמים משפטיים בכירים שאומרים כי התיק נגד שר התחבורה "חזק מאוד".

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה יבחנו את המלצות המשטרה וככל הנראה יפרסמו את החלטתם רק אחרי יום העצמאות. בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי להחליט אם יש יסוד לבקש את השעייתו של מרדכי מתפקידו בעקבות המלצות המשטרה, למרות שטרם הוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully