וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב מוזס מוכר 19.1% מהחזקותיו באפיק שהפסידה במכרז הערוץ השלישי

רוני קורן-דינר

20.6.2001 / 21:10

את החזקותיו מכר למנכ"ל ברליץ דיוויד ליבר; מוזס: "רציתי לזעזע את השותפים באפיק כדי שילכו ויסגרו בזמן שנותר את המיזוג עם שידורי עדן - ללא מיזוג, הערוץ יפסיד"

זאב מוזס, מבעלי אולפני מימד MTVS, מוכר את רוב החזקותיו בקבוצת אפיק-רום, שהפסידה במכרז לערוץ השלישי, לדיוויד ליבר, מנכ"ל בית הספר לשפות "ברליץ"; כך נודע הערב ל-TheMarker.com.

מוזס מוכר 19.1% מההחזקות בקבוצה, מתוך 24% שנמצאים בידיו, ונשאר עם 4.9% - כך שלא ייחשב לבעל עניין בה.

המחיר המשוער שנקבע לעסקה הוא 2.1 מיליון דולר, החלק היחסי של ההחזקות באפיק כפי שהוערך שוויה בעת הגשת המכרז; בשל ההליך המשפטי שמנהלת אפיק נגד הרשות השנייה, ועתידה הלא ברור של הקבוצה, הוסכם בין הצדדים שיועץ חיצוני, פרופ' חיים בן שחר, יעריך את השווי מחדש בתוך שלושה חודשים מהיום ויקבע את המחיר על פי ההתפתחויות.

מוזס החליט לפרוש מהקבוצה לאחר שהתפוצץ המו"מ למיזוג בין קבוצת שידורי עדן, שזכתה במכרז. זאת, בין השאר, בשל מחלוקת עם שותפו, מו"ל קבוצת הארץ, עמוס שוקן, בדבר הסכום שאפיק תשקיע בקבוצה הממוזגת.

"רציתי לזעזע את השותפים באפיק כדי שילכו ויסגרו בזמן שנותר את המיזוג עם שידורי עדן", אמר מוזס ל-TheMarker.com.

"אפיק התחייבה לתנאים מאוד קשים, ובמקרה שהמשפט יוכרע לטובתה אני לא רואה החזר השקעה ורק יכול לקוות שלא יהיה הפסד גדול. ללא מיזוג הערוץ יפסיד". מוזס הפיץ היום מכתב בין השותפים בקבוצה, ובו הוא מציע להם את זכות הראשונים בקניית חלקו ומסביר את מניעיו למכירה.

קבוצת אפיק עתרה לבית המשפט לאחר ההפסד, בטענה כי הנוסחה שהשתמשה בה הרשות השנייה לחישוב ההצעות הכספיות היתה מוטעית. מאוחר יותר הגישה השלמה לעתירה, וטענה עוד כי הרשות הסתירה ממנה מסמכים שהיו אמורים למנוע את זכיית קבוצת שידורי עדן תחתיה. העתירה עדיין מתבררת בבית הדין המחוזי בחיפה וההכרעה בעניין צפויה בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully