וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפונים נאלצו "לתפוס טרמפים" לשדרות

18.8.2005 / 0:03

100 משפחות מנוה דקלים טולטלו ממקום למקום במשך 10 שעות. מקבוצה אחרת מנעו שוטרים לעשות צרכים במשך 3 שעות נסיעה

כ-100 משפחות שפונו אתמול בצהריים מנוה דקלים וכרם עצמונה מטלטלות בדרכים ומופנות ממקום למקום מאז פונו מבתיהן. רק הלילה לאחר שהגיעו לשדרות, נודע לתושבים כי הם צפויים לעבור לנצרת עלית. קבוצת מפונים אחרת טוענת, כי שוטרים סירבו לאפשר להם לעשות את צרכיהם במשך שלוש שעות.

המשפחות מנוה דקלים וכרם עצמונה פונו אתמול בצהריים באוטובוסים מגוש קטיף והורדו באחוזת אתרוג, סמוך לצומת מסמיה. מתנדב מטעם מועצת יש"ע, שהחזיק בידיו רשימות תושבים, הורה למפונים לחזור באופן עצמאי דרומה לשדרות, שם יקבלו הוראות נוספות. לשדרות הגיעו המשפחות בטרמפים, לאחר שתושבי המקום התנדבו לסייע להם. משהגיעו לשדרות התברר להם כי יעדם, אותו לא ידעו עד אותו זמן, הוא בית הארחה בנצרת עלית.

הלל מרצבך, תושב נוה דקלים, סיפר לכתב חדשות וואלה!, כי הקבוצה, הכוללת גם תינוקות וטף, נאלצה להטלטל בדרכים כעשר שעות וכי בשדרות נאלצה להסתמך על נדיבות לבם של תושבים, שסיפקו למשפחות מזון. על הנסיעה לנצרת עלית סיפר להם קצין צה"ל, וכעת הם ממתינים, ללא קורת גג, לאוטובוסים שיסיעו אותם עוד הלילה צפונה. התושבים ציינו, כי נסיונותיהם החוזרים ליצור קשר עם נציגי מנהלת ההתנתקות בטלפון עלו בתהו.

חלי פיגלין, תושב כרם עצמונה, שפונה אתמול בצהריים, סיפר, כי שוטרים מנעו מקבוצה גדולה של תושבים מן ההתנחלות, שעשתה דרכה בארבעה אוטובוסים לעבר מחסום כיסופים, לרדת מן האוטובוס לשם עשיית צרכיהם.

לדברי פיגלין, התושבים, חלקם בהריון מתקדם, נאלצו להתאפק במשך שלוש שעות, זאת למרות שהתחננו בפני קציני משטרה בדרגת סגן ניצב ומפקח לאפשר להם זאת, "משום שלא קיבלו לכך אישור". הם הורשו לרדת מן האוטובוס רק לאחר המעבר בצומת כיסופים. הוא ציין, כי החוויה הייתה קשה במיוחד, לאור הקושי הרב שחוו בפינוי עצמו, וכי רבים פרצו בבכי. כעת נמצאת הקבוצה בשדרות, שם נקלטו ע"י חברים. דובר צה"ל לא מסר תגובתו עד שעה זו.

בתי המלון לא ערוכים לקליטת המפונים

כ-100 משפחות נוספות שפונו אתמול מנוה דקלים הגיעו אמש לשבעה בתי מלון בירושלים, לאחר שלא נמצא להם פתרון דיור קבוע. המשפחות ישהו בבתי המלון בעשרת הימים הקרובים ובמקביל תמשיך מנהלת ההתנתקות בחיפוש אחר פתרונות קבע עבורם. בגלי צה"ל דווח, כי במנהלת צופים שכבר היום יצטרפו כמה עשרות משפחות נוספות לשוהים בבתי המלון. רבים מהמפונים טוענים כי בבתי המלון היה אי סדר רב - במקומות רבים לא הגיע אף אחד לקבל אותם, ורבים מה אינם יודעים לאן מועדות פניהם.

בערוץ 7 דווח, כי חלק מן המפונים לירושלים טענו, כי כשחנה האוטובוס מגוש קטיף באשקלון להוריד מספר משפחות, לא אפשרו לשוהים באוטובוס לצאת אפילו למספר דקות להתאוורר.

עוד דווח, כי בקרב תושבי גני טל שהגיעו לקיבוץ חפץ חיים, יש זעם רב על כך שיצטרכו לשהות בחדר הארחה בקיבוץ כחודשיים בשל אי מוכנות הקראוילות, שהיו אמורות להיות מוכנות להגעתם בעת יישום תוכנית ההתנתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully