וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת אור מסיירת באתרים בהם נהרגו אזרחים ערבים בגליל

אורי ניר וג'לאל בנא

20.6.2001 / 9:44

הסיור החל הבוקר בכפר-מנדא; במשך היום יגיעו חברי הוועדה גם לסחנין, עראבה ותחנת משטרת משגב; דיוני הוועדה יתחדשו ביום שלישי הבא

ועדת אור מסיירת היום באתרים שבהם נהרגו אזרחים ערבים בגליל המערבי, באירועי אוקטובר האחרון. הסיור החל בכפר-מנדא, ובהמשך יסיירו חברי הוועדה בסחנין ובעראבה, ויבקרו גם בתחנת המשטרה במשגב.

ביום שלישי הבא, 26 ביוני, יימשכו דיוני הוועדה והיא צפויה לעסוק באירועים בנצרת, שם נהרגו שני אזרחים ערבים, כנראה מירי שוטרים.

"מפקד משטרת רהט ירה בניגוד לפקודות"

ועדת החקירה הממלכתית שמעה אתמול עדויות בדבר התקריות האלימות שאירעו בעיר רהט שבנגב, על רקע המהומות בשטחים. האירוע שהובא היום לדיון בפני הוועדה התרחש ב-1 באוקטובר 2000, בשעות הערב, כשעשרות צעירים מרהט צבאו על תחנת המשטרה המקומית וניפצו באבנים את חלונות התחנה ואת חלונותיה של ניידת משטרה. בתחנה התבצרו כארבעים שוטרים, שהתכוננו להסתערות אל מחוץ לתחנה, כדי להדוף את המפגינים.

מהעדויות שהושמעו בפני חברי הוועדה עולה, כי מפקד תחנת משטרת רהט ירה כדורי גומי לעבר מפגינים תושבי המקום שתקפו באבנים את התחנה. זאת, בניגוד לפקודות קצין המשטרה הממונה, שלדבריו הירי בוצע בתנאים שלא הצדיקו שימוש בכדורים מצופים גומי. הקצין שירה את כדורי הגומי, העיד כי קיבל אישור לבצע ירי ממפקד אחר, בכיר יותר. ואולם, קצינים אחרים שהעידו בפני הוועדה אמרו כי לא שמעו על אישור כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully