וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן מממנת המורדים בעיראק

14.8.2005 / 21:07

סוכנויות הביון של כוחות הקואליציה חשפו רשת טרור שמומנה ואומנה על ידי טהרן והשתמשה בידע שפותח על ידי חיזבאללה

סוכנויות המודיעין האמריקאי עלו לאחרונה על עקבותיה של רשת מורדים עיראקית שנתמכה על ידי האיראנים. חברי הרשת אחראים לייצור ולשימוש במטעני צד מתוחכמים וחזקים מאלה שהיו בשימוש המורדים עד כה.

המגזים "טיים" מדווח כי מסמך מודיעיני שהגיע לידיו חושף שבמהלך שמונת החודשים האחרונים פעלה הרשת בהנהגתו של אבו מוסטפה אל-שייבני. הקבוצה הציגה פצצות המבוססות על ידע איראני, אותו ידע שהועבר בזמנו לחיזבאללה. הפצצות מסוגלות לחדור את מיגון הטנקים האמריקאי, מה שמדאיג את כוחות הצבא.

על פי הערכות שונות, הקבוצה מונה 280 חברים המחולקים ל-17 תאי פעולה שונים. חקירה בעניין התבססה על מסמכים שהוברחו מאיראן, נסיון עבר של אנשי צבא אמריקאים ובריטים, ידע שצברו בעלי ברית עיראקיים וסוכנים איראנים בשירות הביון האמריקאי.

בכתבה מצוטט קצין בכיר בצבא ארה"ב בעיראק, האומר שאיראן ארגנה את הברית בין המורדים השיעים לבין החיזבאללה בלבנון, שאף שיפרה את יכולות הלחימה של המורדים. הקצין אמר כי פצצות אלו גרמו עד היום נזק רב, והרגו ופצעו חיילים רבים.

האמריקאים טוענים כי התמיכה בקבוצת המורדים היא רק חלק מתוכנית איראנית כוללת, הבאה ליצור תאי השפעה בתוך עיראק, והחלה עוד לפני הפלישה האמריקאית. בידי סוכנויות הביון מסמכים רבים המוכיחים שהאיראנים היו מעורבים גם בניסיונות ההשתלטות האלימים בערים קוט ועמארה. גורמים שונים בכוחות הקואליציה אומרים כי המימון האיראני הוא גב איתן גם להתקוממויות אחרות רבות ברחבי עיראק. מסמכים שנמצאו באוגוסט שעבר הוכיחו כי האיראנים משלמים את משכורתם של 11,740 מורדים עיראקים.

מבוקש עיראקי שנעצר סיפר בחקירתו, כי בשנת 2004 פנה אליו גורם איראני בבקשה לסייע לו לספק מודיעין על הצבא האמריקאי. כמו כן ביקש הגורם את עזרתו בניסיון להחדיר סוכן לסביבתו של מי שכיהן כראש ממשלת המעבר העיראקית, איאד עלאווי, כדי לנסות להתנקש בחייו. עלאווי אמר בתגובה כי הוא מאמין שסוכנים איראנים קשרו קשר כדי להתנקש בחייו.

דיפלומט בכיר בכוחות הקואליציה אמר כי יש חשש גדול שמידע מועבר בין עיראק לאיראן. "אנחנו צריכים לחשוב שכל מידע שאנו חולקים עם הממשלה העיראקית מגיע בסופו של דבר לשלטון העויין בטהרן". חששות נוספים הם שמסתננים רבים נכנסים לעיראק מהגבול עם איראן, ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully