וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מוסדות חינוך בת"א-יפו חשופים לקרינת חשמל

12.8.2005 / 14:44

מיפוי מקיף של רמת הקרינה מתחנות טרנספורמציה ומרשת החשמל מתעכב. לאחרונה נתגלו רמות קרינה חורגות בשני מוסדות בעיר

300 מוסדות חינוך בתל אביב וביפו חשופים לקרינה שמקורה ברשת החשמל, בלוחות של חברת החשמל ובתחנות טרנספורמציה. עיתון "תל אביב" מדווח, כי בעיריית ת"א-יפו מודעים לנתונים אלה מזה זמן רב, אולם עד כה טרם נערך מיפוי מקיף של רמות החשיפה כדי לבדוק אם עוצמת הקרינה עלולה לסכן את התלמידים.

לאחרונה פורסם, כי בשני מוסדות חינוך בעיר, גן נעמ"ת ובית הספר "מצדה", נתגלתה רמת קרינה, החורגת פי 10-20 מהמלצות המשרד לאיכות הסביבה. 32 מבין המוסדות החשופים לקרינה נמצאים במרחק 50 מטר או פחות מתחנת טרנספורמציה.

כיום אין במשרד לאיכות הסביבה תקן למידת הקרינה המקסימלית. ישנן רק המלצות. בנוסף, המשרד אינו ערוך לביצוע בדיקות מקיפות וסדירות, ומסוגל לערוך רק שלוש בדיקות ביום.

לפיכך נקבע כי הממונה על בטיחות קרינה במשרד לאיכות הסביבה יעביר לסגן ראש עיריית תל אביב, פאר ויסנר, את האחריות לבדיקת הצעות להעסקת גורם חיצוני שיערוך את הבדיקות. עד כה נתקבלו כמה הצעות, אך לא נקבע מועד לעריכת המיפוי.

ויסנר דורש לבצע את הבדיקות בהקדם ולמצות את ההליכים הביורוקרטיים. "לצערי, חברת החשמל מצליחה לבלבל את העירייה ואת המשרד לאיכות הסביבה באשר לגובה הקרינה והשלכותיה", ציין.

מהעירייה מסרו לעיתון "תל אביב", כי "למיטב ידיעתנו, אין מוסדות חינוך שחשופים לקרינה מעבר לכללי המשרד לאיכות הסביבה". עם זאת, בעירייה מתכוונים לבצע סקר מוגבל "על פי עיקרון הזהירות המונעת" בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully