וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בבריטניה: היומן של פלורנס נייטינגייל צץ במפתיע

15.4.2000 / 9:35

נשלח בדואר על ידי אלמוני לאחר תוכנית רדיו שעסקה באחות הוויקטוריאנית

150 שנה לאחר שנכתב, צץ לפתע יומנה של האחות הבריטית המפורסמת פלורנס נייטינגייל. לא ברור מי שלח אותו ומה היו מניעיו, אבל היומן הגיע בדואר לבית קליידון בבקינגהמשייר, היכן שהתגוררה "המלאך בלבן" הוויקטוריאנית.
ביומן מפורטות קורות מסעה של נייטינגייל למצרים, צרפת, יוון, איטליה ואוסטריה, שהסתיים בשנת 1850. היומן, בכריכת עור, הגיע במעטפה חומה פשוטה לבית קליידון, שם עדיין מתגוררים קרובים של נייטינגייל. ייתכן ויש קשר לכך שזמן קצר לפני הגעת המעטפה, שודרה תוכנית רדיו שעסקה בנייטינגייל, שהתפרסמה כשהובילה קבוצת אחיות שטיפלו בחיילים הבריטים הפצועים במהלך מלחמת קרים.
"אני חושב שהמשפחה די מופתעת ומבולבלת מזה", אמר אחד הקרובים, "אבל זה טוב שהיומן נמצא עכשיו בין שאר המסמכים והמכתבים שלה".
המעטפה, שלא צוין עליה שם נמען אלא רק "בית קליידון", נפתחה על ידי מנהל מוזיאון פלורנס נייטינגייל בלונדון, שגם אישר את האותנטיות של היומן. "לא היה לי שום מושג שהיומן הזה קיים", אמר המנהל, אלכס אטוול, "וההופעה שלו היתה מפתיעה ומסתורית לחלוטין".
ביומן מתארת נייטינגייל את מסעה להכרת מערכת בתי החולים באירופה. הוא לא מורכב מזכרונות אלא מתעד את הדברים סמוך להתרחשותם, ויש בו תיאורים חיים של מקומות ואנשים שפגשה (על המדבר המצרי, למשל, כתבה ש"הוא לא יותר מאדמת קברים, שרק סימנים של נוכלים שחפרו פה להוציא את הגופות מעידים שהיו פה חיים").
היומן יועמד לתצוגה במוזיאון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully