וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטייוואן משחקים במלחמה, תיש מוכתר למלך אירלנד

רחביה ברמן

11.8.2005 / 14:36

בטייוואן משחקים במלחמה, תיש מוכתר למלך אירלנד, טיסה לירח ב-100 מליון דולר ושני אמריקאים סתומים במיוחד. השבוע בעולם

גם בטייוואן מערכת הביטחון עושה מניפולציות

לאחר חודשים בהם קיים משחקי מלחמה באש חיה, במטרה להדגיש את הסכנה הגוברת מצד השכנה הענקית סין, מצא צבא טייוואן דרך חדשה לגרום לאוכלוסיה לחשוב על סוגיות ביטחוניות. שני משחקי וידאו המציגים מתקפת טילים על הבניין הגבוה בעולם בבירה טאיפיי ומצור ימי סביב נמלי המדינה הוצגו בתערוכה ביטחונית, שנועדה לקדם את תקציב ההגנה, השנוי במחלוקת בגובהו, בסך 15 מיליארד דולר. "יש כאלה שאומרים שאנחנו מנסים להפחיד את העם שלנו, אבל למעשה אנחנו רק רוצים שהם יידעו מה יקרה, אם לא יהיו לנו כלי הנשק הדרושים כשתפרוץ מלחמה", אמר שר ההגנה הטיוואני ליו צ'י-צ'יין והוסיף: "רק תארו לכם מה יקרה אם טאיפיי 101 יופצץ", בהתייחסו לבניין בן 101 הקומות באזור העסקים של הבירה. סין עדיין רואה בטייוואן מחוז מורד, ומאיימת לספח את האי בכוח אם ממשלתו תכריז על עצמאות.

קריאה ראשונה לטסים לירח

החברה שעשתה היסטוריה כשהטיסה תיירים לתחנת החלל הבינלאומית, רוצה להמשיך לכבוש את החלל, ומציעה להטיס תיירים מסביב לירח, תמורת הסכום הצנוע של 100 מיליון דולר לכרטיס. "ספייס אדוונצ'רס" הכריזה על פתיחת הקו יום לאחר שובה של המעברות דיסקברי לארץ. המסע הראשון מתוכנן לצאת לדרך בשנת 2008 או 2009, והוא מיועד להיות צעד ראשון בדרך לנחיתה על הירח עצמו.

החברה, היושבת בארלינגטון שבמדינת וירג'יניה בארה"ב, טוענת שכבר יש לה מועמדים שביכולתם לשלם עבור התענוג, שיבוצע בחללית סויוז הרוסית, שתעבור לשם כך התאמות מיוחדות. יו"ר החברה הסביר, שהאטרקציה העיקרית של המסע הוא תצפית על הצד האפל של הירח מגובה 100 קילומטרים. הצד האפל אמור להיות מעניין יותר למראה, היות שהוא סופג יותר מטחי מטאוריטים, ועל כן משופע במכתשים.

נערי קולג', בדיוק מה שחשבתם

שני נערים ממיזורי, שרצו להרוויח קצת כסף לבזבוזים לפני היציאה לקולג', הציעו שבוע מזמנם לכל המרבה במחיר באתר איביי. השניים קיוו לזכות בהרפתקאות וכסף רב, אבל התאכזבו בשני הסעיפים. כשנסגרה המכירה התברר שתושב עירם הוא שהציע את המחיר הגבוה ביותר – 264 דולר בלבד.

השניים סיפרו שבתחילה היו מתוחים לראות מי יזכה בשירותיהם, אבל ההתרגשות הפכה לאנטי-קליימקס לאחר שההצעה הזוכה הגיעה מספר ימים לפני סגירת המכירה. השניים טרם סיכמו עם הבוס החדש על תנאי החוזה, ולאור העובדה שהם עומדים לעזוב לקולג' בימים הקרובים, ייתכן ששבוע העבודה יחולק לשבעה ימי עבודה נפרדים. "אני די מאוכזב, אבל זה בכל זאת כסף", אמר כריס פולן בן ה-19. חברו צ'יפ דייויס היה נחרץ יותר באמרו: "אני לא חושב שאעשה את זה שוב".

מאנגה! מאחוריך

הסרט "הקיסרית צ'ונג" יהיה סרט האנימציה הראשון באורך מלא, שנוצר כולו בצפון קוריאה הקומוניסטית, ושיופץ בצורה נרחבת במדינה קפיטליסטית. הסרט יפתח בסיאול ביום שישי, ובפיונגיאנג ביום שני – יום השנה לשחרור חצי האי קוריאה משלטון יפן. "הקיסרית צ'ונג" הופק ובוים על ידי נלסון שין, העומד בראש אולפני AKOM, היוצרים את האנימציה של הסדרה המצליחה "משפחת סימפסון". שין פנה לאולפני SEK הצפון קוריאניים במטרה לצמצם את עלויות ההפקה. במקור תוכניתו היתה להפיק מחצית מהסרט בדרום ומחצית בצפון, אולם לבסוף נכבש שין על ידי מומחיותם של אנשי SEK – אחד מאולפני ההנפשה הגדולים בעולם שמעסיק 1,500 עובדים – והחליט להפיק את כל הסרט בצפון קוריאה.

הסרט מבוסס על אגדת עם קוריאנית ומספר על נערה היוצאת למסע מסוכן במטרה להשיב לאביה את מאור עיניו, למרות שהמשימה כרוכה בעימות עם אל ים מפחיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עז הרים כהרים

תיש הרים הוכתר אתמול כמלך אירלנד בטקס עתיק, שמקורו אבד במרוצת השנים. במשך שלושה ימים ימשול צ'ארלי, תיש אפור עם קצוות חומים, בפסטיבל פאק השנתי – אחד מפסטיבלי הרחוב העתיקים והאהובים באירלנד, שנערך בקילורגין, במחוז קרי בדרום-מערב האי. "איש אינו יודע איך או מתי זה החל", אומרת ג'ין קירני, דוברת הפסטיבל, הצפוי למשוך יותר מ-100 אלף מבקרים, שייהנו מתערובת של מוסיקה, שתייה וריקודים. "ידוע שהוא היה קיים כבר במאה ה-17, אבל יש שאומרים שהוא החל עוד בתקופה הפגאנית".

אחת התיאוריות היא שהפסטיבל נערך לכבוד העז שהזהירה את תושבי העיר מפני התקדמות צבאו של הרודן אוליבר קרומוול במאה ה-17. תיאוריה אחרת היא, שמקורו של הפסטיבל בחג הפגאני לוגנאסה, שציין במשתאות ובקרבנות את תחילת תקופת הקציר, וכי התיש הוא סמל פוריות. צ'ארלי, או בתוארו הרשמי "המלך פאק", יורם על במה שתתנוסס בגובה של 15 מטרים מעל מרכז העיר, ומנקודה זו ישקיף המלך על נתיניו. בתום שלושה ימים של חגיגות יוותר המלך על כתר הזהב שלו ויוחזר על ידי "לוכד העזים הרשמי" להרי קרי, בהם נלכד. הפסטיבל, הכולל גם יריד מכירת סוסים, קונצרטים ומופעי זיקוקין, צפוי להכניס שבעה מיליון יורו לכלכלה המקומית.

  • עוד באותו נושא:
  • טיוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully