וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מיציתי את יכולתי להשפיע

7.8.2005 / 18:18

במסיבת עיתונאים פירט שר האוצר את הסיבות להתפטרותו. "אני מתנגד לנסיגה חד צדדית, אך עד כה הייתה לי אחריות כשר אוצר"

שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע בישיבת הממשלה על התפטרותו בשל תחילת יישום תוכנית ההתנתקות מעזה ומצפון השומרון. נתניהו הניח מכתב התפטרות על שולחן הממשלה ועזב את ישיבתה. הוא הסתפק במלים ספורות בלבד: "תרשום לפניך את התפטרותי, הנה המכתב. כתובים בו כל השיקולים מדוע אני מתפטר" - אמר נתניהו לשרון ונטש את אולם הישיבות של הממשלה.

בערב הוא כינס מסיבת העיתונאים מיוחדת, בה אמר, כי "חודשים רבים אני קרוע בתוכי. אני מתנגד התנגדות נחרצת לנסיגה חד צדדית ואני רואה שהתחזיות שלי הולכות ומתממשות. אך מצד שני יש לי אחריות כשר אוצר. לקחתי משק שהיה על סף קריסה והעברנו אותו במאמץ למשק צומח ומשגשג. אם הייתי עוזב מוקדם יותר הרפורמות היו נעצרות. כעת אני מרגיש שמיציתי את יכולתי להשפיע והגיע רגע האמת. אני לא צופה ולא ציפיתי שזה יעצור את הנסיגה משום שיש רוב אוטומטי. כולם קוראים לזה נחישות, אני קורא לזה עיוורון מוחלט. קיוויתי, אולי מתוך נאיביות, שאולי משהו מההתפתחויות בשטח יחלחל וישפיע. מיציתי את מה שאני יכול. אני בן של היסטוריון. אתם יודעים שמה יגידו, אם הייתי שותף לזה או לא, זה מה שיקבע. אני רוצה שיגידו חד משמעית שלא הייתי שותף לזה".

נתניהו תקף את ראש הממשלה שרון וענה לעיתונאי "אני שמח שאתה שומע דברים ענייניים מלשכת ראש הממשלה. שמעתי שאמרו בתדרוך שהכל ממניעים אישיים. שנה שלמה אני חורק שן ולזה ועל זה אומרים מניעים אישיים? לכולנו יש מניעים אישיים חוץ מלאדם אחד, נכון? מה אמיתי? האמונות שלי".

מכתב ההתפטרות: "יכולת לשמור על ממשלה לאומית מאוזנת"

מכתב ההתפטרות של נתניהו, כתוב בכתב יד ונעשה לפני שההחלטה על פינוי הההתנחלויות נצרים, מורג וכפר דרום הובאה לאישור הממשלה.

נוסח מכתב ההתפטרות: "אינני יודע מתי יפרוץ הטרור במלוא עוצמתו. תקוותי שלא יפרוץ בכלל. אבל כשם שהתרעתי ב-93' שהסכם אוסלו יביא פיגועים, כך לצערי אני משוכנע שהצעד הנוכחי יביא להגברת הטרור ולא להחלשתו. הגענו לרגע האמת. אינני מוכן להיות שותף למהלך חסר אחריות שמסכן את ביטחון ישראל, מפלג את העם, מקבע את עקרון הנסיגה לקווי 67' ובעתיד אף יסכן את שלמות ירושלים".

נתניהו אף פנה לראש הממשלה ותקף את התנהלותו בדרך העברת תוכנית ההתנתקות: "יכולת לשמור על ממשלה לאומית מאוזנת. יכולת למנוע את הקרע בעם. דרשתי משאל עם שהיה שומר על האחדות. בחרת להתנגד לכך, כפי שלפני כן בחרת להתעלם ממשאל החברים בליכוד שיזמת, ושאת תוצאותיו הבטחת לכבד".

נתניהו הוסיף כי הוא מתפטר לאחר שהשלים את העברת שתי הרפורמות בבנקים ובהפחתת המיסים, ולאחר שסיים את הכנת התקציב. "אם המדיניות הכלכלית שהובלתי לא תשונה, הצמיחה תימשך ותגיע אל כל חלקי העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully